Marijana Andrić se pre osam godina vratila iz Grčke u Srbiju. Želela je da stari srpski zanat vezenja i pletenja po kom su naše žene bile prepoznatljve, otrgne od nestajanja. U tome je uspela. Okupila je vredne pletilje iz svih delova Srbije i napravila svoj Maridruna tim čiji unikatni džemperi obilaze svet.
"Imala sam tu ideju da taj stari zanat, ručne radove vratim u modu, sa modernim dizajnom. Uspela sam da pronađem jednu po jednu ženu iz svakog kraja, tako smo i krenuli. Za naš rad i trud se pročulo, kreacije su postajale sve prepoznatljivije i krenuli smo u izvoz ka svim kontinetima. Ove godine najviše izvozimo u Ameriku, trenutno je to najjače tržište ali ništa manje nije zastupljenije ni tržište Evrope", kaže Marijana.
Ona dodaje da njen tim trenutno čini 50 aktivnih žena iz cele Srbije, od kojih je 15 iz Priboja. U tom gradu imaju svoju radionicu, koju žele da prošire i uključe mlade ljude, kako bi ih motivisali da nauče posao, a samim tim i da se proširi proizvodnja.
"Sirovine uglavnom uvozimo, i trenutno čekamo jedan kontigent iz Francuske, najkvalitetnije Moher vune, ali uvozimo i iz Italije jer se trudimo da kvalitet bude na prvom mestu. Kada kažete džemperi prva asocijacija vam je Sirogojno i to da su teški pleteni prsluci, međutim mi smo otišli korak dalje i spojili smo tradiciju i moderan izgled. Ovi džemperi su neka lajt varijanta, pastelnih boja po kojima smo mi prepoznatiljvi i izuzetno su traženi u industriji mode", ističe ova mlada preduzetnica.
Ono po čemu su ovi unikatni komadi posebni jeste činjenica da iza svakog džepera postoji priča, tačnije kada klijenti dođu, upoznati su sa osobom koja je izvezla taj odevni komad kao i broj godina koji ona ima, odakle dolazi tako da se mušterije stalno njima vraćaju jer znaju ko stoji iza tog proizvoda.
"Brojne žene iz Srbije i sveta su ponele naš komad odeće, kao što je Jelena Đoković koja je nosila džemper na Vimbldonu, prva dama Srbije, dosta princeza širom sveta i modne blogerke koje nose naše džempere. Za jedan ručno napravljen džemper potrebno je oko sedam dana, da ga pletilja izveze i u zavisnosti od modela", kaže Marijana.
Kakav će biti proizvod dosta zavisi i od potražnje tržišta, a žene iz ovog jedinstvenog tima se trude da svakom izađu u susret. "Recimo, na tržište Kanade izvozimo teške džempere, oni vole da to bude zapravo kao jakne, dok na američkom tržištu više vole da nose naše lajt varijante lakih džempera", zaključuje Marijana.
BONUS VIDEO:
(MONDO/RINA)