Nove sorte voća i povrća bez ostataka pesticida

Na Maxi pijacama ovog leta će se naći dinje, lubenice, maline i pakovana salata Alpina classica sa žigom garancije

Promo

Maloprodajni lanac Delez Srbija je u saradnji sa Poljoprivrednim fakultetom Univerziteta u Beogradu nastavio da razvija inovacije na tržištu u cilju podizanja nivoa kvaliteta hrane, nudeći potrošačima inovativne i zdravije opcije. U zelenoj oazi Oglednog dobra Poljoprivrednog fakulteta „Radmilovac” javnosti su predstavljene nove sorte voća i povrća bez ostataka pesticida, nastale u okviru koncepta razvijenog saradnjom nauke i privrede, i koje će se nalaziti u Maxi, Tempo, Mega Maxi i Shop&Go prodavnicama tokom sezone.

Koncept „Bez ostataka pesticida“, koji je prošle godine predstavljen javnosti, ove je unapređen i proširen na nove kulture voća i povrća koje će biti dostupne na rafovima ovog trgovinskog lanca. Tako su pored dinja i lubenica obeleženih zvaničnim žigom garancije, od ove godine tu i trešnje, maline i pakovana salata. Na događaju koji je upriličen u okviru Oglednog dobra Poljoprivrednog fakulteta održan je stručni panel na kome su detaljno objašnjene mere primenjene u ovom proizvodnom procesu koje su rezultirale eliminacijom ostataka pesticida u voću.

Promo 

 "Naša predanost pružanju kvalitetnih proizvoda kupcima inspirisala je, međutim, i niz inovacija koje smo zajedno sa našim partnerima uveli na tržište. Otišli smo korak dalje pa je voće bez ostataka pesticida dostupno u našim prodavnicama od prošle sezone, a ove sezone je asortiman dodatno proširen. Naša vizija je da zajedno sa fakultetom i dobavljačima nastavimo širenje ponude voća i povrća bez ostataka pesticida gde god je to moguće, u skladu sa visokim standardima uzgoja i proizvodnje. U ovom trenutku već radimo na analizama za određene sorte jabuka i bundeve“, istakao je Nemanja Nenić, direktor kvaliteta kompanije Delez Srbija.

Poljoprivredni fakultet kao vodeća naučna ustanova u Srbiji u oblasti proizvodnje hrane, u celokupnom lancu snabdevanja je tokom prošle godine ponudio domaćoj industriji jedan inovativan pristup upravljanja bezbednošću hrane, i nastavio da ga dodatno unapređuje i u ovoj. Koncept „Bez ostataka pesticida“ je pristup koji podrazumeva proveru dobre poljoprivredne prakse kod primarnih proizvođača zajedno sa laboratorijskim analizama koje imaju za cilj da potvrde da proizvodi ne sadrže ostatke pesticida. Na taj način, fakultet kao nepristrasna ustanova omogućuje poljoprivrednim proizvođačima da ukoliko zadovolje stroge kriterijume dobiju sertifikat i postanu nosioci žiga garancije „Bez ostataka pesticida“.

Promo 

 „Kompanija Delez je u saradnji sa Poljoprivrednim fakultetom razvila novi koncept upravljanja bezbednošću hrane. Njegov cilj je da se aktivnostima u okviru dobre poljoprivredne prakse proizvede voće i povrće koje ne sadrži ostatke pesticida. Smatramo da se ovim značajno podižu standardi u lancu snabdevanja hranom, a korist imaju primarni proizvođači, posebno potrošači i društvo, ali i kompanija koja sprovodi i unapređuje odgovoran pristup bezbednosti hrane“, rekao je prof.dr Dušan Živković, dekan Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu.


Partnerski odnos dobavljača Agro Bel sa kompanijom Delez Srbija se ove godine dodatno unapredio, a rezultat ove plodne i višegodišnje saradnje su maline ovog proizvođača koje će ovog leta biti na raspolaganju kupcima širom Srbije bez ostataka pesticida.

„Veliko nam je zadovoljstvo što smo, kao deo projekta 'Bez ostataka pesticida', uspeli da postignemo izuzetno visoke standarde kvaliteta i bezbednosti naših proizvoda, poput maline, čija proizvodnja je zahtevna sama po sebi. Usaglašavanje sa ovim standardom predstavlja veliki korak napred u odnosu na konvencionalnu proizvodnju i naši inženjeri su imali ozbiljan zadatak da razviju program proizvodnje i zaštite koji obezbeđuje zdrave biljke, a ujedno i prinos koji opravdava troškove uzgajanja. Nastavljamo da se razvijamo i unapređujemo i sledeće sezone planiramo da primenimo ovaj model proizvodnje na našim zasadima kupine“ istakla je Ana Bošnjak, vlasnica i direktorka Agro Bel-a.

Uvođenje inovacija na tržište predstavlja rezultat strateškog usmeravanja kompanije ka cilju unapređenja i podizanja standarda kvaliteta. Maxi pijace danas sadrže bogatu paletu kultura voća i povrća, kako iz Srbije, tako i iz celog sveta, i među kupcima su prepoznate kao mesto sa raznovrsnom ponudom kvalitetnih i zdravih proizvoda.