Usled povećanog obima posla tokom letnje sezone, beogradski aerodrom "Nikola Tesla" se oglasio saopštenjem. Naveli su poslovne uspehe u prvoj polovini godine, a za putnike su izdali smernice kako bi se povećala komfornost i brzina rada.
"Ove godine Aerodrom Nikola Tesla, paralelno sa velikim infrastrukturnim radovima, opslužuje i najveći saobraćaj u svojoj istoriji, posebno tokom ove letnje sezone. U drugom kvartalu 2023. godine aerodrom je opslužio oko 2 miliona putnika, što je za čak 41 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Pojedinih dana juna, na aerodromu je bilo za čak 10.000 putnika i 90 letova više u odnosu na jun 2022. godine.
Trend porasta broja putnika i letova je nastavljen i u julu mesecu, kada je prosečan dnevni broj putnika iznosio blizu 29.000, a broj letova 283. Pojedinih dana jula, na aerodromu je bilo blizu 9.000 putnika i 112 letova više, u odnosu na iste dane prethodne godine. Aerodrom savetuje putnike da prate sledeće preporuke za putovanja kako bi njihov boravak na aerodromu bio komforniji tokom najprometnije sezone u godini:
Proverite status vašeg leta i dođite na vreme
Pre polaska na aerodrom, još jednom proverite uslove za putovanje do i sa vašeg odredišta i uverite se da je vaša dokumentacija ispravna i spremna za registraciju na let. Proverite kod odabrane avio-kompanije najnovije informacije o vašem letu, a preporučujemo da na aerodrom dođete najmanje dva sata pre poletanja. Pored toga, uzmite u obzir i izmene u tokovima saobraćaja i putnika usled tekućih radova na modernizaciji, rekonstrukciji i proširenju prilaznih puteva i parkinga.
Odaberite raspoložive parkinge po vašoj meri
Otvorena je nova, tzv. Kiss & Fly zona namenjena kratkotrajnom besplatnom zadržavanju za iskrcavanje putnika, u trajanju do 5 minuta, a prostire se saobraćajnicom uz samu zgradu terminala, čime je putničkim i taksi vozilima omogućen direktan pristup aerodromskoj zgradi. Ispred terminala otvorena su i dva nova, moderna centralna parkirališta namenjena kratkotrajnom zadržavanju: Premium Parking P1, Parking P2 a uskoro će biti otvoren i Parking P3 namenjen on-line rezervacijama parking mesta. Mapu lokacija parkinga, kao i detalje i informacije o cenama korišćenja usluga na svim parkiralištima možete pogledati na našem sajtu, www.beg.aero
Za brži proces pasoške kontrole, pripremite putna dokumenta kao i avio kartu neposredno pre dolaska na šalter. U novom centralnom delu terminala, na odlascima broj šaltera na pasoškoj kontroli za pripadnike granične policije povećan je na 16 u odnosu na 12 koliko ih je bilo na staroj lokaciji. U narednom periodu, na lokaciji dolazaka će na raspolaganju biti još dodatnih 6 šaltera.
Pripremite se za bezbednosnu kontrolu i odvojite tečnosti iz prtljaga
Pre nego što dođete do bezbednosne kontrole, savetujemo da izdvojite predmete poput kaiša, sata, ključeva, novčanika i jakne. Tečnosti, aerosole i kozmetiku do 100ml spakujte odvojeno u plastičnu providnu kesu sa patent zatvaračem sa maksimalno ukupno 1l po putniku, i izdvojite ih iz ručnog prtljaga. Podsećamo da tečnosti preko 100 ml nisu dozvoljene u ručnom prtljagu, osim medicinskih sredstava i hrane za decu. U ovom trenutku postoji 6 linija za pregled putnika i prtljaga, sa najsavremenijom tehnologijom koja omogućava da električni uređaji ostanu u ručnom prtljagu tokom pregleda, što ubrzava proces i štedi vreme. U narednom periodu planirano je ukupno 12 linija u ovoj zoni.
Neprispeli prtljag
Zbog veoma dinamične letnje sezone sa povećanim saobraćajem i kašnjenjem letova na aerodromima, povećan je broj slučajeva kašnjenja prtljaga, posebno prtljaga koji se na tranzitnom aerodromu ne utovari na sledeći povezani let. Sve nadležne službe na našem aerodromu kao i avio-kompanije su angažovane 24/7 na tome da lociraju i isporuče neprispeli prtljag, a otvoren je i dodatni centar za podršku. Savetujemo da se najvažnije stvari nose u ručnom prtljagu (punjač za telefone, lekovi, pribor za ličnu higijenu), i da se čekirani prtljag jasno obeleži kontak podacima putnika. Više detalja i kontakti dostupni su ovde.
Tu smo da pomognemo
Od početka godine samo za potrebe letnje sezone angažovano je više od 350 kolega za podršku prihvata putnika i letova, dok je više od 100 osoba u procesu zapošljavanja. Uvedena je i nova služba na aerodromu čije je osoblje u plavim prslucima na raspolaganju za pomoć i usmeravanje putnika. Svi zaposleni na aerodromu, zajedno sa ostalim članovima aerodromske zajednice, uvek su fokusirani na pružanje maksimalne podrške putnicima, posebno u ovom periodu rekordnog saobraćaja.
BONUS VIDEO:
(MONDO)