TOP 10 NAJJAČIH PORŠE MODELA: Od kultnih klasika do hibridne revolucije, pogledajte ih sve! (FOTO)

Izabrali smo TOP 10 najzanimljivijih modela Poršea koji su se našli na legendarnoj stazi Laguna Seca u Kaliforniji u sklopu događaja "Rennsport Reunion 7".

Privatna arhiva

Krajem septembra u Kaliforniji, u Sjedinjenim Državama, Porše porodica je organizovala veliko okupljanje "Rennsport Reunion 7" u Laguna Seci. Sa 91.000 fanova, nekim od najpoznatijih lica iz Poršeove bogate istorije motosporta, hiljadama i hiljadama različitih, luksuznih Porše automobila i više od 300 trkačkih vozila, ovaj četvorodnevni festival je bio najveći Poršeov "sastanak" koji je svet ikada video. Čast da prisustvuje ovom istorijskom skupu imala je i ekipa MONDA.

Porše je napravio nezaboravan događaj, bogato je počastio posetioce šarolikim "menijem" - uključujući svetsku premijeru Porše 911 GT3 R rennsport, demo krugovima hibridnog prototipa Porše 963 i potpuno električnog GT4 e-Performance. Sadržao je i prepun trkački program koji se kretao od modernih i istorijskih trkačkih automobila do traktora.

"Sastojci" su bili jednostavno savršeni, od legendarnih vozača iz naše prošlosti i sadašnjosti, do prisustva neverovatnih novih automobila i dodataka, a ekipa MONDA je napravila listu i izdvojila TOP 10 najzanimljivijih modela, naravno po našem ukusu. Bilo je teško, jer se na stazi i oko nje, moglo videti na hiljade različitih i prelepih modela Poršea, ali smo se ipak odlučili za sledećih TOP 10 modela:

  • 1. Porsche GT4 e-Performance

Električni GT trkački automobil budućnosti, a da je budućnost već počela, pokazao je Porše GT4 e-Performance, koji će služiti kao test vozilo. Iskorišćena je proverena šasija trkačkog modela 718 Cayman GT4 Clubsport, u koju su ugrađeni elektromotori i baterije. Maksimalna simulirana snaga je 785 kW, dok je u simuliranim trkama postignuta snaga od (trajnih) 450 kW u trajanju od 30 minuta - koliko traju trke Carrera Cupa.

This browser does not support the video element.

Porše   Privatna arhiva

Pogonski sistem Poršea 718 Cayman GTA e-Performance, zasnovan je na PESM (permanenty excited
synchronous machine) elektromotorima koji pokreću prednju i zadnju osovinu. Na taj način, ova dva motora
zajedno imaju maksimalnu snagu od 800 kW (ekvivalentno sa 1.088 KS).

  •  2. Porsche 919 Hybrid

Porše 919 Hibrid je "Le Mans Prototype" (LMP) trkački automobil koji je napravio i koristio Porše u sezonama 2014, 2015, 2016. i 2017 u "FIA World Endurance Championship". Poseduje dvolitarski 90-stepeni V4 benzinski motor sa jednim turbo punjačem postavljen na sredini koji proizvodi 500 KS (370 kV) i deluje kao nosivi element šasije - i dva odvojena hibridna sistema za oporavak energije. U skladu sa propisima iz 2014. godine vozilo je stavljeno u klasu 6 MJ (1,7 kVh).

  •  3. Porsche RS Spyder

RS Spajder (Tip 9R6) je trkački automobil koji je dizajnirao Porše u saradnji sa Penske-om kako bi se takmičio u "Le Mans Prototipe Class 2" (LMP2) trkama. Automobil je dobio ime po legendarnom Poršeu 550 Spajder iz 1950-ih (u kombinaciji sa uobičajenom Poršeovom oznakom "Rennsport"). Automobil je označio Poršeov prvi povratak na najviši nivo sportskih trka otkako je kompanija napustila svoj Porše LMP 1999. godine. 

RS Spajder je debitovao na završnom događaju američke serije "Le Man 2005" (ALMS) u Laguna Seca pobedivši u svojoj klasi. Od tada je RS Spajder osvojio šampionat ALMS LMP2 2006., 2007. i 2008. i osvojio je klasu na "Le Manu" 2008. i 2009. Potpuna pobeda na 12 sati Sebringa 2008. bila je prva velika pobeda za Porše u trkama izdržljivosti posle pet godina.

  • 4. Porsche 804  

Porše 804-03 je bio jedan od četiri automobila koje je Porše napravio za takmičenje u Formuli 1 tokom ranih 1960-ih. Bio je jedan jedini bolid kompletno dizajniran i napravljen od strane Poršea koji je pobedio u trci Formule 1.

  • 5. 356A Carrera GT Speedster Chassis 84461

Poršeov GT Speedster je bio prvi 1,5 litarni automobil koji je mogao da postigne brzinu od 200 km/h. Njegove fenomenalne performanse privukle su kupce koji nisu imali želju da se trkaju, već samo da poseduju ovaj automobil. Fabrika je podelila seriju na De Luke GS (sa sibaritskim grejačem) i Gran Turismo (ogoljeni i osvetljeni GT za
trkače). GT su dalje podeljeni na laki kupe i još lakši Speedster. Ovaj automobil je prvi vozio Emil Pupilidi, ali je Brus Dženings imao veći uspeh sa njim. Postigao je manje od šezdeset sedam nacionalnih pobeda, kao i titulu SCCA C-Production divizije 1962. godine.

  • 6. Porsche 963

Hibridni Porše 963, koji je baziran na Multimatic šasiji, pokreće 4,6 litarski biturbo V8 motor koji razvija 680 konjskih snaga. Od ove godine, dva hibridna prototipa LMDh učestvovala su na FIA Svetskom prvenstvu u izdržljivosti i na IMSA "WeatherTech SportsCar" šampionatu. Trkačko vozilo koje je predstavljeno u Goodwoodu u Engleskoj dolazi u tipičnim Porše bojama za trkačke automobile: beloj, crvenoj i crnoj.

  •  7. Porsche Mission X

Na predstavljanju su rekli da je to "vizija sportskog automobila budućnosti". Mada je sada zvanično samo koncept automobil, neki mediji sugerišu da će se serijska verzija pojaviti pre kraja ove decenije. Poršeu je potreban takav hiperautomobil da bi održao svoj imidž lidera u performansama, a programski ciljevi Mission X jasno pokazuju da želi da stoji tačno na čelu, baš kao što su 918 Sypder i Carrera GT to radili pre njega. Jedan od tih ciljeva je da bude najbrži serijski automobil na Nirburgringu, što znači da mora da premaši vreme od 6:35.183 minuta koje je prošle godine postavio Mercedes-AMG One.

Neki evropski mediji tvrde da će imati 1521 KS, a drugi pominju i potencijalnih 1700 KS. Sa dužinom od 4596 mm, širinom 1999 mm i visinom od 1199 mm, Mission X je kraći, ali širi i viši od starog 918 Spydera. Međuosovinsko rastojanje od 2728 mm je skoro identično, ali vizuelno je veoma drugačiji automobil sa nekim veoma različitim elementima. Najupečatljiviji su velika lagana kupola koja se proteže preko vozača i suvozača, kao i vrata u stilu Le Mana u pravom stilu hiperautomobila.

  • 8. 89P March-Porsche Indycar Chassis 89P-2

Za 1989. godinu Porše je ušao u program sa kompanijom "March" i oni su napravili specifičnu "Indycar" šasiju za upotrebu sa njihovim motorom tipa 2708. Za sezonu 1989. 89P pružio je najbolje rezultate za Porše Motorsport i višegodišnji trkački program "lndycar". Pre nego što su se povukli iz tog sporta, motor je bio među najmoćnijima i najpouzdanijima.

  • 9. Porsche 911 RSR

Ako su tri cifre 911 oličenje sportskog automobila, onda dodatak RSR predstavlja idealnu sliku automobila za trku izdržljivosti. Novi 911 RSR je napravljen za najteže trke na svetu i najbeskompromisniji je GT trkački automobil ikad napravljen. Spoljašnji detalji uključuju zadnje krilo koje liči na "labudov vrat", produženim zadnjim difuzorom i posebnim bočnim ogledalima - sve je to osmišljeno da bi se maksimalno povećala aerodinamična efikasnost. Više 30.000 trkačkih pobeda za 70 godina. 911 RSR je 911 za najveće izazove. Velike trke, od Sebringa do Le Mana. Rođen u Flahtu. Njegove destinacije su najizazovnije trke na duge staze na svetu.

  • 10. Porsche 918 Spyder

Hibridni hiper automobil kojem nema ravnog. Dva elektromotora i 4,6-litarski trkački motor V8 od 9.000 o/min postavljeni su u sklopu roadster-a sa dva sedišta, koji je gotovo u potpunosti izrađen od karbonskih vlakana. Pogon na sva četiri točka, 875 konjskih snaga i još neverovatnijih 944 lb/ft obrtnog momenta, od čega je više od polovine dostupno pri samo 800 o/min.

Niko to nema. Čak ni McLaren P1 i La Ferrari, druga dva člana "Svetog Trojstva". Porše sa priključkom, sa baterijom od 6,8 kVh, duplo većom od McLaren-ove, sa 282 bhp e-potiska i električnim dometom od 12 milja je najhibridniji od sva tri. Sposoban je da dostigne 100 km/h za nešto više od šest sekundi koristeći samo električni pogon.

Koji biste vi voleli da provozate na nekoj od trkačkih staza? Da vas čujemo.

(MONDO)