DORĆOL NEĆE BITI ISTI NAKON OVE INOVACIJE: Stari grad dobija zelenu oazu koja će smanjiti zagađenost vazduha

Jedan od najznačajnijih projekata za Grad Beograd i Stari grad jeste izgradnja „Linijskog parka" na donjem Dorćolu.

Promo

Potpuno nove parkovske strukture koja pored toga što je zamišljena kao funkcionalna zelena celina nudi i brojne sadržaje, od onih sportskih i komercijalnih, do edukativnih i kulturnih.

Na potezu od Beton hale do Pančevačkog mosta projektovano je deset celina „Linijskog parka" koje je potpisalo deset mladih arhitektonskih timova i koji sadrže brojne inovacije i kreativni pristup u oblikovanju novih ambijentalnih celina i očuvanju postojećih.

Na prostoru gde je nekada pruga odvajala Beograd od reka nalaziće se brojne parkovske funkcionalne strukture za rekreaciju i odmor, galerijski prostori i izložbeni ambijenti na otvorenom zatim edukativni i komercijalni sadržaji.

Ispod parka biće izgrađena četiri podzemna prolaza za automobile, gradiće se i nova vodovodna, kanalizaciona i elektroenergetska mreža, telekomunikaciona infrastruktura i novi gasovodni kapaciteti prema savremenim tehnologijama koji uvažavaju trendove održivosti i očuvanja životne sredine.

Sve celine rade se prema projektima mladih autora koji su pobedili na konkursu koji je raspisao Kabinet gradskog urbaniste i Društvo arhitekata Beograda. Zadaci i ciljevi ovog konkursa su obuhvatali kreativnost u pristupu i stvaranju inovativnih i održivih rešenja koji doprinose unepređenju kvaliteta života i ekoloških standarda za prijatan boravak na otvorenom.

Tako je šetalište u okviru treće celine sa već zadatim urbanističkim rešenjem novoizgrađenog K-Distrikta bio pravi izazov za održanje zelenog trenda „Linijskog parka - ono je obogaćeno sadnjom aromatičnih bašti tako da sada obuhvata preko 20 vrsta niskog i visokog rastinja. U okviru ove zone predložen je i koncept pod nazivom „Linkpark” sa ciljem povezivanja celina, a reč je o nekoliko linija, među kojima je „Linija kretanja tramvaja” duž većeg dela Dunavske ulice kao oblika održivog javnog gradskog prevoza, zatim „EcoAuto linija” kao forma drumskog saobraćaja sa automobilima koji imaju 0% karbonske emisije i „Linija biodiverziteta”, primenjena kao osnovni princip prirodne konektivnosti i biomimikrije i formiranje novog elementa zelene infrastrukture.