Bogati biznismen Branko Babić, osnivač i vlasnik kompanije PhiAcademy, je na konferenciji "Biznis priče", govorio o tome kako je od 200 evra zaradio milione. On je rekao da je napravio veliki uspeh sa nula znanja i iskustva, a objasnio je i kako je do toga došao.
"Ono što je jako važno je da sam sa našom kompanijom napravio veliki uspeh sa nula znanja i nula iskustva. Svi su se pitali kako jedan švercer iz Novog Sada može postati milioner i vlasnik brenda koji je poznat širom sveta, pa evo da objasnim i kako. Godine 2010. sam spletom nesrećnih okolnosti ušao u ovaj biznis. Izgubio sam veliki novac u nekoj investiciji i počeo da radim ovo. Radio sam u proseku oko 8 klijenata dnevno, prosečna cena je bila oko 200 evra. Znaci 4.000 evra dnevno, u proseku od 60 do 100 hiljada mesečno. Znao sam da najbolji proizvod nisu te obrve koje radim, već ja koji bez ikakvog znanja i iskustva uspem da zaradim taj novac. Rešio sam da to upakujem u jedan paket i da naučim druge ljude to da rade i da zarađuju od toga. Iskren da budem malo su mi se tretmani i smučili. Sednem sa jednim drugarom, napravimo prezentaciju i pošaljemo na preko 3.000 adresa i niko se živi nije javio. Ne odustajem, hoću profesionalce sa kojima ću sarađivati", počeo je priču Babić.
Prva tačka preokreta
Babuć je objasnio kako su njegovi klijenti zapravo postali njegovi učenici, koji su kao on počeli da zarađuju novac. "Ja sam rešio da krajnje korisnike transformisem u profesionalce. Od tog dana se sve menja iz korena. Pričam im koliko zarađujem, pričam im o lepoti ovog posla, zatim sam kupio BMW x6, parkirao ga ispred salona i upalilo je. Klijenti su počeli da postaju studenti. Za dve godine sam ih imao desetak. Moji klijenti postaju artisti koji su počeli dobro da zarađuju, već u četvrtoj godini smo imali na hiljade studenata. Mi danas od obuke nemamo nikakvu zaradu već samo od proizvoda koje pravimo i prodajemo našem studentima", rekao je Babić i dodao da je onda video da od običnog marketinga nije imao ništa, da to više nije imalo smisla i onda je shvatio da mora da smisli nešto drugačije.
"Džabe servirate reklame, ono što je ljudima potrebno je podrška i priznanje za ono u čemu su dobri. Mi smo takvu blisku vezu ostvarili sa svojim artistima i onda ne postoji šansa da se ta veza raskine, a mala je i mogućnost da će proizvode koje koriste u svojim salonima kupovati od nekog drugog sem nas", dodao je Babić.
Druga tačka preokreta
Kada je video da ne može više da drži obuke po celom svetu, došao je na novu ideju i drugu tačku preokreta. "Shvatio sam da nam treba novi plan, prelazio sam više od 4.000 kilometara godišnje i nisam mogao da postignem da držim obuke po celom svetu. To je bilo ubijanje od posla. Ujutru često nisam znao u kom sam gradu, hotelu... Ako izađem iz njega ne znam da se vratim, svakog dana ludilo. Onda smo osmislili da kreiramo naše mastere koji će biti representi akademije i koji će vršiti obuke klijentima u svojim zemljama u naše ime. Sada imamo 500 mastera u 170 zemalja sveta. Za neke biznise vam je možda potrebno znanje, a za moj biznis ne. Meni je cilj bio da znanje mogu da iznajmim. Verujte mi, ovaj biznis je pokrenut sa 200 evra, bukvalno. U tih 200 evra računam i ručak dok sam kupovao nožiće u Kini. Nije mi bila potrebna velika lova... Mene su na ovakav uspeh 'naterale' dve stvari: Nikada nisam bio zadovoljan onim što imam, mnogi govore da je to loše, a pokazalo se da je dobro, druga stvar je način razmišljanja", rekao je Babić i dodao:
"Apsolutno sam ponosan na svoj način razmišljanja, a to je način razmišljanja jednog neinformisanog ludog konja. Da sam imao bilo kakvu informaciju u sta ulazim nikada ne bih ulazio u ovu industriju. I ključ svega je da nikada ne odustajete! Kažu da vam život u jednom trenutku da kantu meda i kantu go*ana, ja sam svoju kantu go*ana na vreme pojeo i sada mi je ostalo samo ono lepo. Daću vam jedan savet, pustite putovanja, izlaske i provod. Radite, jer će vam posle biti mnogo lepo kada dođete u moje godine i shvatite da imate mnogo ozbiljnu lovu", zaključio je Babić.
BONUS VIDEO:
(MONDO/J.D.)