Da li vam se ikada dogodilo da vas je komad nameštaja iz robne kuće IKEA oborio s nogu, ali ste se kod kuće jednostavno predomislili, pogrešno ste procenili dimenzije ili ste ga oštetili prilikom montiranja? To se dogodilo jednom kupcu. Kupio je belu komodu koju je jednom prilikom video i zamislio kako se savršeno uklapa u novi enterijer spavaće sobe. Međutim, kada je komodu pokušao da smesti po svom prvobitnom planu, shvatio je da njene dimenzije nisu odgovarajuće, odnosno da neće moći da otvori fioke i odloži stvari u njoj.
Dok je razočaran pokušavao da je razmontira, slučajno je oštetio jednu fioku. U želji da sazna postoji li bilo kakvo rešenje za oštećen nameštaj, odlučio je da se vrati u robnu kuću IKEA. Zaposleni su ga uputili ka Cirkularnom kutku. To je bio trenutak kada je shvatio da se nalazi na mestu gde proizvodi dobijaju drugu šansu.
Komoda nije završila na deponiji, već je dobila mogućnost da se popravi i prilagodi. Zaposleni su iskoristili fioke sa druge komode, i zamenili oštećenu. Nastao je nov proizvod, i to u kombinaciji bele i boje drveta, tako da niko ne bi primetio da je komoda ikada bila oštećena.
Kako izgleda proces popravke i procene kvaliteta uverili smo se na licu mesta. U Cirkularnom kutku smo videli artikle po cenama sniženim i do 80%, ali zahvaljujući kampanji IKEA Cirkuliranje, zaposleni su nam pružili ekskluzivnu priliku da zavirimo iza kulisa i upoznamo se sa elementima cirkularne ekonomije. Na samom ulazu mesta gde se proizvodima produžava životni vek, sačekala nas je komoda, sada veoma upečatljiva i autentična. Bila je spremna za ponovnu upotrebu.
IKEA se strastveno angažuje u promociji cirkularnog načina života. Umesto zamene, produžavanje životnog veka omiljenih IKEA proizvoda putem nege ili popravke, predstavlja najodrživiji pristup. Ne samo da pomaže kupcima da sačuvaju svoj nameštaj, već i da smanje otpad i žive održivije.
Obnova polovnog nameštaja može da rezultira i uštedom novca za kupce, posebno sredom, kada na sve artikle iz Cirkularnog kutka u robnoj kući IKEA mogu da ostvare dodatnih 10% popusta. Polovan nameštaj obično dolazi po nižim cenama u poređenju sa novim komadima, omogućavajući ljudima da stvore funkcionalan i atraktivan enterijer bez velikih finansijskih izdataka.
Kroz uslugu "Druga šansa", kupci bezbedno i jednostavno mogu da prodaju nazad svoj polovan IKEA nameštaj tokom cele godine.
“Naši kupci mogu naše proizvode da nam prodaju i do 50% nabavne vrednosti. Ono što je jedino važno, to je da artikli moraju da budu ispravni, funkcionalni, bezbedni, u dobrom stanju. Procedura je jako prosta. Na veb-sajtu mogu da nađu listu artikala koje mogu da vrate, sami kupci mogu da urade procenu artikla, zakažu dolazak u robnu kuću IKEA, a mi ga u najkraćem roku pregledamo i dajemo konačnu procenu vrednosti. Artikle mogu da donesu u robnu kuću u Beogradu i Centar za isporuku u Novom Sadu”, kažu zaposleni.
Zahvaljujući kreditu koji dobijaju od prodaje, ulepšaće svoj dom i u velikoj meri uticati na svoj novčanik i planetu. Na taj način će pružiti korist sebi, novom vlasniku starog nameštaja i okolini. U Cirkularnom kutku svakodnevno se izlažu novi artikli.
“Kupci mogu da vide određenu ponudu proizvoda, odu na ručak do restorana u našoj robnoj kući IKEA, a kad se vrate, mogu da zateknu potpuno drugačiji asortiman. Često imamo kupce koji čekaju nove proizvode i vraćaju se više puta u toku dana”, kažu zaposleni.
Svi koji su bili u robnoj kući IKEA, znaju da se svi artikli sastavljaju i rastavljaju. Često se sastoje od pločastog pakovanja i više kutija, a zaposleni otkrivaju da nije redak slučaj da dolazi do oštećenja neke od kutija. Tada se radi prepakivanje artikala. Zanimalo nas je šta se dešava u slučaju da se i proizvod ošteti.
"Ostatak proizvoda koji je neoštećen, čuva se na ovom odeljenju gde ostaje za rezervne delove. Ukoliko se kupci nisu snašli prilikom kupovine, pa su zaboravili neku kutiju, ona završava ovde i čekamo da se kupac javi. Ako je deo artikala bio polomljen ili nebezbedan, a drugi delovi nisu, mi ispravne delove takođe čuvamo kako bismo mogli da ih iskoristimo ili prodamo pojedinačno. U Cirkularnom kutku možete da nađete unikatne artikle naših majstora i dizajnera, poput komode u kombinaciji bele i boje drveta", otkrivaju zaposleni.
Cirkularni kutak je mesto gde se prodaju polovni ili oštećeni komadi nameštaja po značajno nižim cenama, nudeći im novi život umesto da završe na deponiji. Kroz ovu inicijativu, IKEA ne samo da smanjuje otpad, već i pruža pristupačne opcije za one koji žele da pronađu kvalitetan nameštaj po još povoljnijim cenama.
Uz to, besplatna usluga "Rezervni delovi" omogućava kupcima da poprave svoj omiljeni nameštaj umesto da ga zamene. Sa velikim izborom rezervnih delova koji su dostupni besplatno, ali i asortimanom proizvoda za negu i popravku, IKEA podržava dugotrajnost proizvoda i smanjuje potrebu za kupovinom novog nameštaja. Od pčelinjeg voska do ulja za tretiranje i samolepljive zaštite, IKEA nudi dodatna rešenja koja će nameštaj učiniti lakšim za održavanje, ali i otpornijim na udarce i ogrebotine koje podrazumeva njegova svakodnevna upotreba.
Ova posvećenost održivosti čuva planetu za buduće generacije, ali i stvara bolje, pametnije i održivije domove za sve nas.