MapApp - edukacija o digitalnoj pismenosti na zabavan način

Učenici provode na internetu, u proseku, više od tri sata dnevno, najstariji i do četiri i po sata.

Promo

Čak dve trećine njih vikendom na internetu provodi između četiri i sedam sati, pokazalo je istraživanje EU Kids Online. Deca primarno koriste internet za zabavu i komunikaciju sa vršnjacima.

Kako bi edukovali đake u osnovnim i srednjim školama o digitalnoj pismenosti na njima prijemčiv i zabavan način, Yettel i Appworks napravili su „MapApp“ - interaktivni obrazovni poster o bezbednom korišćenju interneta. Poster je distribuiran u 300 osnovnih i 150 srednjih škola na teritoriji Srbije.

Na posteru se nalaze QR kodovi. Skeniranjem bilo kog QR koda mobilnim telefonom ili tabletom, učenici dolaze do digitalnog sadržaja u okviru posebne aplikacije MapApp. Kroz tekstove, video sadržaje i kvizove, deca uče o bezbednom korišćenju interneta, zaštiti podataka o ličnosti, kako da prepoznaju pretnje na internetu, i kome da se obrate u slučaju problema.

„Na ovaj način želimo da podstaknemo decu da tehnologiju koriste za učenje, a ne samo za zabavu. Prema Evropskom okviru ključnih kompetencija, digitalno znanje i veština jedna je od osam ključnih kompetencija u obrazovanju. Kao pružalac internet usluga, smatramo da je naša odgovornost da edukujemo ljude, a posebno decu, kako da bezbedno koriste ovaj resurs. Postavili smo cilj da obučimo 90.000 ljudi u digitalnim veštinama do kraja 2025“, kaže Milica Begenišić, ESG menadžerka u Yettelu.

Promo 

Mikro-učenje kao odgovor na sve manji opseg pažnje

Istraživanja pokazuju da raspon pažnje učenika može trajati od 10 do 20 minuta, u zavisnosti od uzrasta i načina učenja. Zato je koncept mikro-učenja, na kom je baziran MapApp poster, odličan način da deca zapamte više informacija.

Mikro-učenje je učenje u malim celinama u kratkim vremenskim rokovima. Vremenski intervali učenja traju od 2 do maksimalno 20 minuta. Ovo je efikasan način učenja jer privlači i okupira pažnju đaka. Sadržaj je napravljen tako da ga lako pamte, znanje se duže zadržava, njihova zainteresovanost je povećana, a stimulisani su i da sami dalje istražuju teme koje ih zanimaju. Istraživanje Univerziteta u Drezdenu pokazuje da mikro-učenje poboljšava zadržavanje informacija za 22% u odnosu na standardne metode učenja.

Nagradni kviz

Kako bi dodatno motivisala učenike da se edukuju na temu bezbednosti na internetu, kompanija Appworks, uz podršku Yettela, organizuje onlajn kviz u kome mogu da učestvuju svi učenici u školama u kojima se nalazi MapApp poster. Kvizu se pristupa kroz MapApp aplikaciju. Petoro učesnika koji za najkraće vreme daju najviše tačnih odgovora, dobijaju vredne nagrade.

Yettel i Appworks zajedno doprinose stvaranju bezbednijeg digitalnog okruženja za decu i mlade.