U našoj zemlji je poslednjih meseci zavladao svetski trend proslave rođendana kućnih ljubimaca, prvenstveno za pasa i mačaka. Stručnjaci ovu pojavu ocenjuju kao pomodarstvo i priliku vlasnika da na društvenim mrežama objavi raskošne fotografije sa žurke radi lajkova i time pokaže koliko je imućan.
U slavljenikovo ime, vlasnici kupuju specijalne torte, a na psećoj žurki obezbeđuju i kompletne slatke stolove, kapice za slavljenika, balone i skupe ramove za slikanje... Jedna bivša rijaliti učesnica je prošle godine organizovala slavlje svom pomerancu u elitnom prestoničkom restoranu, za šta je, prema njenim rečima, "iskeširala" 5.000 evra.
Neki vlasnici proslave organizuju i u popularnim pansionima za kućne ljubimce koji pružaju negu životinjama i organizuju žurke. Cena proslava zavisi od mesta, ali kreće se od 10.000 dinara pa do nekoliko hiljada evra ukoliko je žurka u restoranu. Tu obavezno budu zvanice, odnosno prijatelji koji imaju svoje ljubimce i dovode ih na zabavu.
Bez smisla
Psihologinja Dragica Mihajlović smatra da su kućni ljubimci deo porodice i da je lepo da deca odrastaju s ljubimcima, ali da je proslava njihovih rođendana besmislena.
"Kućni ljubimci su posebna vrsta ljubavi, međutim, ovde se postavlja pitanje zbog čega se slave rođendani i koja je poenta toga. Slavljenik tog dana treba da se oseća lepo jer je to njegov dan i tog dana ispunjavaju se sve njegove želje. U ovom slučaju, tj. trendu, imamo nešto sasvim suprotno. Ne ispunjavaju se nikakve slavljenikove želje i potrebe i ne slavi se rođendan zbog njega, nego zbog vlasnika. Tu može doći do problema", rekla je za Kurir Mihajlovićeva.
Potvrdila je da se rođendani danas često slave ljubimcima.
"To zaista može da izgleda lepo, ali je jako bitno ne prelaziti granice. To je danas postalo pomodarstvo, pa se te proslave organizuju samo radi fotografije, lajka i da se nekome pokaže kako se i šta se sve može priuštiti. Nažalost, i dečji rođendani su postali takvi jer se ne prave više zbog dece, nego zbog roditelja. Tako je i u ovom slučaju, samo se to prebacilo na kućne ljubimce. Zato uvek treba da se vratimo korak nazad i zapitamo se zašto se nešto radi i šta ispunjava dušu, a to svakako nisu ekstremi", kazala je.
Hvalisanje
I sociologinja Jelena Radović kaže da su sa sociološkog i psihološkog stanovišta kućni ljubimci deo porodice za koje se često vezujemo kao za čoveka.
"U današnje vreme ljudi vole sve da podele na društvenim mrežama, i to je postao trend i jedna vrsta kulture. Nemamo granicu između "onlajn" i "oflajn" života i oni su postali praktično neodvojivi i isprepletani. Društvene mreže su postale album modernog društva i današnjice. Proslave rođendana kućnih ljubimaca možemo da vidimo kao jednu od prilika koju će vlasnici ljubimaca iskoristiti i prikazati javnosti koliko su srećni. Te žurke su u njihovu čast i predstavljaju slavljenje života. Međutim, životinje nisu svesne rođendana i ne broje godine, te sve to vlasnici priređuju više zbog sebe nego zbog njih", istakla je Radovićeva i dodala:
"Na tim proslavama zvanice donose sve ono što je jednom vlasniku potrebno za ljubimca, počev od keksića, odelca za pse, gumenih igračaka i hrane koju svakodnevno koriste.
BONUS VIDEO:
(Kurir/MONDO/J.D.)