U toku je priprema izmena Zakona koji uređuje poslovanje taksista, saznaje "Blic Biznis". Cilj je da se u pravilnik uvedu norme koje će definisati bolju zaštitu vozača, ali i putnika.
Prema informacijama, jedna od prvih uredbi u novom pravilniku trebalo bi da bude uvođenje kamere u taksi vozila (dvostrukih i spolja i unutra zarad veće zaštite kako sebe tako i stranke koju voze). Pored toga taksisti traže i:
- veće kazne za nelegalne vozače koji se predstavljaju kao taksisti
- veće kazne za one koji krše propise u okviru taxi udruženja
- veću zaštitu
Ukoliko zakon "prođe" i Vladu, ono na čemu sada Radna grupa radi, trebalo da dovede i do veće bezbednosti u saobraćaju.
Da su ove izmene neophodne pokazuju poslednji incidenti, a u kojima su učestvovali i taksisti. Reč je uglavnom o neprimernom ponašanju, i kršenju odnosa klijent-taksi, a prijavljeni je u prethodnoj nedelji i polno uznemiravanje. Međutim, činjenica je takođe da su vozači taksi vozila i neopravdano bili na stubu srama, jer su mušterije koristile moto "klijent je uvek u pravu", odnosno, zarad lične koristi su lažno optuživali vozače za razne situacije.
Okanović: Kamere će dovesti do veće odgovornosti i savesnog ponašanja taksista
"Mi jesmo za to da se što veći broj kamera ugradi u vozila. Pričamo o kamerama koje snimaju tok vožnje, ne pričamo kamerama koje snimaju unutrašnjost vozila. Znači, jesmo pobornici kamere za snimanje saobraćajnih situacija, takozvanih auto-kamera. Oni to i hoće da imaju spolja. Pa ja mogu samo reći da od kada je došlo postavljanje video nadzora u autobusima, u gradskom prevozu, da je drastično smanjen broj sudskih postupaka, prokomentarisao je za "Blic Biznis" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
On kaže da je do smanjenja broja sudskih postupaka došlo najviše zbog toga što je postalo vrlo lako utvrditi kako se nezgoda dogodila i ko je za saobraćajnu nezgodu odgovoran.
"Prethodno je bio veliki broj postupaka gde se ne zna ko je prošao na crveno svetlo, gde se ne zna ko se kome prestrojio u traku, gde se ne znalo ko je prešao na levu stranu puta i slično. Dakle, mislim da savjesni vozači mogu imati samo korist od kamera, a svakako i ostali. Dakle, jer kada neko zna da se svaki njegov pokret snima, i on je na taj način odgovoran. Dakle, to će se provoditi ka većoj odgovornosti, odnosno ka savesnom ponašanju taksista i ostalih učesnika u saobraćaju, a verujem da će to značiti i putnicima, zaključuje Okanović uz komentar da on u svakom slučaju podržava inicijativu.
BONUS VIDEO:
(Blic Biznis/MONDO/J.D.)