Umesto da uživaju na porodičnom putovanju sa svojom desetomesečnom bebom, mladi bračni par Aleksandar J. i Aleksandra V. prošli su kroz pravi pakao u noći 2. juna, kada su avionom sleteli na aerodrom u Dominikansku Republiku na putu za Madrid. Ni slutili nisu da će ih službenici maltene izbaciti iz aviona i ostaviti ih u delu za imigrante, gde su proveli 30 sati bez hrane i vode. Avanutra se, kako kaže Aleksandar, pretvorila u horor film, a sve zbog neznanja zaposlenih u avio-kompaniji.
Aleksandar koji je rodom iz Bajmoka, a sa svojom suprugom Aleksandrom i desetomesečnim sinom Lukom već pet godina živi na Karibima, uključio se u jutarnji program na TV Nova i čitavoj javnosti ispričao grozno iskustvo koje su doživeli na aerodromu u Dominikanskoj Republici.
Ova tročalana porodica provela je 30 sati na aerodromu, u mračnom delu za imigracije, bez hrane i vode, a sve zbog službenika koji su posumnjali u putnu ispravu najmlađeg člana porodice ili u nešto drugo.
"Konfuzija nastaje našim dolaskom na aerodrom u Dominikanskoj Republici na pasoškoj kontroli. Pošto je moje dete rođeno na ostrvima na Karibima i trenutno nema srpski pasoš, dobio je pasovan koji je izdat od strane ambasade na Kubi, za putovanje u Srbiju u jednom pravcu. Dešava se to da dolazimo na pasošku kontrolu, nas stavljaju sa strane da provere njegov pasovan, odnosno putni list i nakon provere od par sati, oni kažu da je sve u redu i da slobodno možemo da idemo na avion, ali uz njihovu pratnju", priča Aleksandar.
Kako dalje objašnjava, na putu do aviona prošli su sve kontrole i ukrcali se na svoj let za koji su uredno imali karte.
"Sedamo na avion i u jednom momentu dolaze predstavnici kompanije ‘Imperija’ s kojima je trebalo da letimo i bukvalno nas dižu iz aviona, govore nam da nešto nije u redu sa našim papirima. Kažu: ‘Morate da napustite avion’. Izašli smo iz aviona i tada je počela prava noćna mora – proveli smo na aerodromu 30 sati, s amalom bebom. Možete li to da zamislite?".
Kaže da su uslovi u kojima su proveli 30 sati potpuno nehumani.
"To su bile zaista nehumane okolnosti. Stavili su nas na deo za imigraciju koji je poprilično zatvoren, bez hrane, bez vode, bez konkretnih odgovora na naša pitanja. Sva sreća pa smo imali svoju vodu i dovoljno pelena za bebu, inače ne znamo šta bismo radili. Prvi put kada smo dobili hranu i vodu od njih bilo je posle nekih 24 sata", objašnjava on.
Konfuzija zbog bebine isprave?
Aleksandar smatra da je verovatno problem bio u tome što je trebalo dva puta da presedaju, zbog čega je pitao službenike kompanije da li mogu da razmotre njihov povratak nazad ako bi imali samo jedno.
"Rekli su da može, tako da smo krenuli za Madrid, pa onda Beograd direktno. Srećom, pronašli smo karte za povratak. Nažalost, ova avantura koštala nas je i živaca i para jer smo bukvalno bacili 7.000 dolara na nove avionske karte. A zbog čega sve ovo? Mi živimo na Karibima već pet godina. Bili smo u kontaktu sa ambasadom sa Kube, na čelu sa konzulom gospođom Jelenom Živojinović koja nam je u ovoj situaciji mnogo pomogla. Ona nam je izdala list za dete koji je sasvim validan za putovanje, tako da predstavnici avio kompanije koji su nas izbacili, nisu smeli to da urade".
Dodaje da na kraju svega ne znaju razlog zbog kog su ovako tretirani, ali da misle da je u pitanju grešku, samo što avio kompanija ne želi da je prizna.
"Oni jednostavno nisu želeli da prihvate svoju grešku. I onda su konstantno davali neka konfuzna objašnjenja, kao kako nam treba viza za Španiju, što je besmislica, pa da pasovan nije validan, što nije istina. Srećom, završilo se sve. Pomogla nam je i ambasada Srbije u Madridu, srpsko Ministarstvo spoljnih poslova koje je rukovodilo celom situacijom", naglašava Aleksandar.
Advokat: Kompanija odgovorna, oštećeni imaju pravo na naknadu
Povodom groznog iskustva Aleksandra, Aleksandre i njihove bebe, advokat Miloš Antić navodi da međunarodno privatno pravo treba da reši ovu situaciju pomoću svojih tački vezivanja i kolizionih normi.
Dodaje da su oni oštećeni i da imaju pravo na naknadu.
"U ovoj konkretnoj situaciji postavlja se pitanje koje će se pravo primeniti i koja su njihova prava usled otkazivanja tog leta jer oni nisu primljeni na let. Suština je sledeća: oni imaju pravo na naknadu štete jer nisu primljeni na let. Što se tiče pasovana za bebu, može da vam se desi da izgubite na putovanju pasoš, a onda vam ambasada ili nadležni konzulat izda putni list s kojim vi morate da se vratite u zemlju. Nema sumnje da je primarno odgovorna kompanija, radi se o neznanju službenika koji je čitavu proceduru izveo takvu kakvu je izveo. Oštećeni mogu da ostvare nadoknadu koja je propisana direktivama Evropske unije s jedne strane, a s druge, pored toga stvarnu štetu koju su pretrpeli kupujući karte za let za koji već imaju", kaže advokat.
BONUS VIDEO:
(Nova/MONDO/J.D.)