Turisti se upozoravaju na porast prevara u kojima se lažni nalozi na društvenim mrežama koriste za predstavljanje avio-kompanija.
Lažni nalozi postoje za svaku veliku britansku avio-kompaniju na društvenoj mreži X, ranije poznatoj kao Tviter, i redovno se koriste za prevaru kupaca da daju svoje lične podatke. Prema udruženju potrošača "Which?" X je, navodno, prespor u uklanjanju lažnih naloga.
Platforma društvenih medija saopštila je da lažne organizacije mogu trajno da se suspenduju prema njenoj "politici obmanjujućih identiteta". Prethodno je rečeno za "Which?" da je X uklonio sve lažne naloge koje je identifikovala grupa potrošača. Prevara se često dešava kada frustrirani kupac pokuša da kontaktira avio-kompaniju i tako reši problem, naveo je "Which?".
Rečeno je da prevaranti pretražuju društvene mreže i često koriste botove, vrstu automatizovanog softvera, da bi pronašli takve interakcije. Zatim, odgovaraju na upit ili žalbu, nadajući se da osoba neće primetiti da je kontaktira lažni nalog. "Which?" je naveo primer čoveka koji je kontaktirao pravi Wizz Air X nalog, @wizzair, i pitao da li je let odložen, i skoro odmah dobio odgovore sa dva lažna naloga.
"Oba profila su koristila skoro identičan jezik, izvinjavajući se zbog neprijatnosti i navodeći da su 'već preneli problem relevantnom odeljenju'. Takođe su tražili WhatsApp broj za pomoć putem direktnih poruka (DM)", navodi se.
Svaka veća avio-kompanija pogođena
Prevaranti će često tražiti od kupaca da im pošalju osetljive lične podatke ili ih upućuju na web-sajtove za fišing gde se mogu prikupiti podaci o njihovoj kreditnoj kartici, piše BBC. Neki prevaranti, takođe, tvrde da kupci imaju pravo na kompenzaciju ili traže malu naknadu da bi rešili problem.
"Which?" je rekao da je pronašao lažne X naloge koji se lažno predstavljaju za sve veće avio-kompanije koje posluju u UK uključujući British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic i Wizz Air. Rečeno je da prijavljivanje lažnih naloga X-u „izgleda ima ograničen efekat" i da je većina lažnih postova i profila koje je označio "još uvek bila aktivna u vreme pisanja".
"Na X ne smete da zloupotrebljavate identitet pojedinaca, grupa ili organizacija ili da koristite lažni identitet da obmanete druge. Nalozi koji se predstavljaju kao druga osoba, grupa ili organizacija na zbunjujući ili obmanjujući način mogu da budu trajno suspendovani prema X-ovoj politici obmanjujućih identiteta", kazao je portparol X za BBC.
Avio-kompanije pozivaju kupce da budu oprezni u pogledu lažnih naloga i da ne dele lične podatke na društvenim mrežama.
"Savetujemo klijentima da prate i komuniciraju samo sa našim jedinim zvaničnim kanalom @easyJet, koji se može identifikovati po zlatnoj znački za verifikaciju za zvanična preduzeća, za najnovija ažuriranja", naveo je portparol easyJet-a.
Portparol Wizz Air-a je napisao sledeće:
"Nastavljamo da prijavljujemo lažne naloge na društvenim mrežama i želeli bismo da podsetimo kupce da nikada ne daju svoje lične podatke na ovim kanalima. Putnici treba da kontaktiraju korisničku podršku preko nas ili pozivnih centara."
BONUS VIDEO:
(Bizlife/MONDO/I.V.)