Ministar saobraćaja Goran Vesić najavio je da će se 1. januara putarina naplaćivati, osim na autoputevima, i na brzim saobraćajnicama, a za šlepere i na magistralnim putevima. Dodao je da na ovim saobraćajnicama neće biti naplatnih rampi, te da će cena biti niža nego na autoputevima. Vesić je rekao i da će za naplatu putarina biti korišćen veoma uspešan sistem iz Mađarske i da je za to već potpisan ugovor.
"Da budem iskren, i ja raspolažem informacijama koje su objavljene u medijima, ali imajući u vidu ranijih navode iz ministarstva nadležnog za saobraćaj, čini mi se da će se to odnositi samo na teretna vozila. Ranije je izražena težnja da teretna vozila treba da se vrate na autoputeve", kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
A na pitanje koliko su opasni kamioni na magistralnim putevima i da li je opasnije za saobraćaj da oni voze autoputevima, Okanović kaže da su manje opasni su na autoputu nego na magistrali.
"Ali, postavlja se pitanje načina – da li uvesti putarine i na tim putevima ili smanjiti cenu putarine na autoputevima", navodi Okanović.
Prema njegovim rečima, treba napraviti analizu da li će se smanjenjem cene putarine povećati broj kamiona na autoputu.
"I onda shodno tome, da li će prihodi Puteva Srbije biti veći nego što su sada. Jer pretpostavljamo da je to jedan od ciljeva te mere", dodao je.
Okanović kaže da su teški kamioni na magistralnim putevima velika opasnost.
"S obzirom na način njihovog kretanja, i s obzirom da vrlo često imamo sudare gde neko od vozača pretiče te kamione. Generalno, što manje tih kamiona na putevima nižeg ranga, time će ti putevi biti bezbedniji", ukazuje Okanović.
On bi, kaže, voleo da se ide u pravcu toga da se smanje cene putarine za kamione na autoputevima i da se na taj način poveća njihov broj.
"Jer povećanje troškova transporta utiče na povećanje cena svega i pitanje je kako bi to uticalo na ekonomiju", navodi.
U javnosti je pominjan sistem praćenja putem satelita.
"Tehnologija napreduje i bilo bi dobro da je primenjuje u sferi bezbednosti saobraćaja, ne znam o kakvom se sistemu radi, ali treba proveriti i sa aspekta zaštite podataka o ličnosti da li bi to bilo izvodljivo", rekao je sagovornik Okanović.
On dodaje i da bi način naplate putarina bi trebalo da se unapredi, a za početak da povećamo broj onih koji imaju elektronski tag za naplatu putarine, jer je, kako ukazuje, zabrinjavajuće koliko vozača iako koriste autoput svakodnevno, nema tag za elektronsku naplatu.
Bonus video:
(E kapija, Mondo, I.L.)