Iznajmljivanje vozila u Srbiji deluje jednostavno, jer u našoj zemlji postoji širok izbor rent-a-kar kompanija. Naročito je jednostavno, čini se, u Beogradu i to, recimo, čim sletite na aerodrom "Nikola Tesla".
Međutim, za gosta iz Grčke to nije bio slučaj, jer se procedura iznajmljivanja automobila produžila tako da, iako njegov odmor završen, a on s porodicom otišao iz naše zemlje, depozit za iznajmljeni auto još ne može da naplati.
Ali, krenimo redom.
Kada je početkom jula doputovao sa porodicom na odmor u Beograd, Nikolaos K. iz Soluna pored smeštaja pobrinuo se da rezerviše i automobil preko rent-a-kar agencije "Europcar", koje poslovnice ima po celom Beogradu, uključujući i aerodrom.
Potpisao je, kaže nam, neophodne papire, dobio vozilo koje je tražio, platio depozit, koristio kola tokom boravka u našoj prestonici i po odlasku uredno vratio, 16. juna. Prema pravilniku kompanije, koja su na sajtu navedena u delu "Uslovi iznajmljivanja vozila", prilikom preuzimanja vozila stranka plaća depozit.
Iznos depozita uzima u obzir kategoriju vozila, period iznajmljivanja i sve dodatne proizvode i namenjen je pokrivanju dodatnih troškova iznajmljivanja.
Iznos je određen u Ugovoru o iznajmljivanju i poslat u imejlu potvrde u vreme rezervisanja. Ako plaćate kreditnom karticom, depozit uzima oblik predovlašćenja banke. U svakom slučaju, iznos depozita ostaje u "Europcar" poslovnici. Ako nisu identifikovani dodatni troškovi iznajmljivanja, onda se depozit vraća na kraju iznajmljivanja. "Depozit se vraća preko banke u roku do 8 radnih dana", navodi se na sajtu kompanije.
I tu je nastao problem – iako je prošlo gotovo mesec dana, našem sagovorniku depozit još nije vraćen. Prilikom iznajmljivanja, on je, kako nam je rekao, platio depozit (u iznosu od 976,89 evra). Nakon što je vraćeno vozilo, odbijen mu je iznos za uslugu "pranje kola", a ostalo je trebalo da bude vraćeno, prema proceduri. To se, ipak nije desilo, a kako smo saznali problem je, za sada, odsustvo dobre komunikacije sa zaposlenima u kompaniji.
"Najpre je rečeno da će poslati slip, dokaz o uplati koji klijent mora da prosledi svojoj banci i tako povrati depozit. Međutim, mejl koji je dobio, a za koji sui z rent-a-kar kompanije rekli da sadrži pomenuti slip, stigao je prazan", saznali smo od klijenta.
Pokušaj da se sazna gde je nastao problem ovde se nije završio. Prijateljica, koja govori srpski, pozvala je takođe jednu od poslovnica, na brojeve telefona navedene na zvaničnom sajtu, ali ni ona nije imala uspeha.
Dobila je informacije o tome kakva je procedura, obaveštena da se depozit naplaćuje preko pomenutog slipa, a onda se veza prekinula. Kada su ponovo pozvali, dobili su drugu poslovnicu, a komunikadija je išla u istom smeru – dobili su informacije kako to ide u teoriji. U praksi, gost iz Grčke još nije dobio pomenuti papir odnosno dokaz o uplati depozita.
Tragom ove informacije, kontaktirali smo i "Europcar" firmu, iz koje su nam poslali kako je izgledala prepiska s klijentom odnosno deo koji se ticao plaćanja.
"Što se samog procesa tiče, u datom trenutku je rezervisan ukupan iznos od 117.000 RSD na klijentovoj kartici kroz 2 transakcije, a potom su obe transakcije realizovane (jedna u potpunosti, 2000 RSD druga delimično 107,44 RSD) u ukupnom iznosu od 2.107,44 RSD. Ostatak rezervisanih sredstava (117.000 - 2107,44 = 114.892,56 RSD) je sa naše strane automatski oslobođen tom istom transakcijom realizacije predautorizacije gde se razlika vraća u raspoloživa sredstva na kljentovom računu. Da je to slučaj, naplata realizovanih sredstava odnosno istovremeno deblokada razlike, možete utvrditi sa slipova koje dostavljam u prilogu", odgovorili su nam.
U istom odgovoru dobili smo i kopije slipova odnosno plaćenih usluga, na koji je naš sagovornik, kako nam je rečeno, čekao gotovo mesec dana.
Ipak, iz kompanije tvrde da je sve urađeno po propisu.
"Konkretan trenutak kada će sredstva biti deblokirana i dostupna za korišćenje na klijentovom računu, zavisi isključivo između saradnje banaka medijatora", dodaje se u odgovoru, gde nam je objašnjeno da je povrat klijentima vidljiv između 5 do 10 dana.
Kako se računa depozit?
Pravilo računanja iznosa depozita je maksimalan iznos učešća za kategoriju iznajmljenog vozila + iznajmljivanje + troškovi rezervoara. Ovaj iznos se može umanjiti za neke kategorija automobila nakon kupovine određenih dodatnih paketa osiguranja, koji smanjuju iznos učešća ili naplatu pri krađi.
(Mondo.rs)