Evo kako funkcioniše sistem za detekciju prekoračenja brzine: U BG-u već zabeleženo 5 slučajeva, stižu i kazne

Sistem za detekciju prvog dana zabeležio pet ekstremnih prekoračenja brzine.

MONDO/Uroš Arsić/Shutterstock/Lamar Belina

Prema statistici o broju poginulih i povređenih na našim putevima, polovina saobraćajnih nesreća posledica je brze vožnje. Od ponedeljka na četiri lokacije u Beogradu počeo je da radi Sistem za automatsku detekciju prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine. Cilj sistema nije kažnjavanje već unapređenje bezbednosti saobraćaja, napominje zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Bojan Radovanović.

Na te četiri lokacije u Beogradu brzina kretanja vozila ograničena je na 50 kilometara na sat. Reč je o Bulevaru Mihajla Pupina, kod Brankovog mosta, na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, raskrsnici Ulice antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i u Bulevaru kralja Aleksandra, kod pijace "Đeram". Postavljeni sistemi za automatsku detekciju prekršaja sastoje se od dvadesetak kamera. 

Bojan Radovanović, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije kaže za RTS da se pri određivanju lokacije gde će se postaviti sistem vode kriterijumi kao što su broj saobraćajnih nezgoda i njihove posledice, indikatori ponašanja u saobraćaju, crne tačke.

Govoreći od četiri nove lokacije gde je sistem postavljen, Radovanović navodi je upravo na područuju opštine Novi Beograd od početka godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 13 osoba.

Ukazao je da se već u prva 24 sata od kada sisitem funkcioniše na te četiri lokacije, zabeleženo pet ekstremnih prekoračenja brzine, sa više od 30 kilometra na čas iznad ograničenja.

Radovanović ističe da je osnovni cilj postavljanja sistema nije kažnjavanje već unapređenje bezbednosti saobraćaja i građana. Sa druge strane, očekuje se da će sistem delovati preventivno na vozače i odvratiti ih od prekoračenja brzine.

Što se tiče procedure kažnjavanja, nakon što se detektuje prekašaj i prepozna registarska tablica, uputi se poziv vlasniku vozila sa obavezom da u roku od osam dana dostavi podatke o osobi koja je upravljalo vozilom. Potrebno je da se policiji dostavi nesporni dokaz o osobi koja je bila za volanom u vreme izvršenja prekašaja, objašnjava Radovanović.

Dodaje da se pod dokazom podrazumeva pisana izjava, overena kod nadležnog organa, gde je vozač koji je upravljao potvrđuje da je tada bio za volanom. Kao što je slučaj sa svim novčanim kaznama koje se tiču oblasti saobraćaja, počinilac prekršaja plaća polovinu propsane kazne ukoliko je uplati u naznačenom roku.

Prema njegovim rečima, prekoračenje brzine i kretanje je jedan od dominatnih faktora kada je reč o saobraćajnim nezgodama, naročito sa smrtno stradalnim učesnicima.

Radovanović ukazuje na to da se planira postavljanje sistema i na drugim lokacijama što će se raditi fazno. Prema planu za Beograd, sistem bi trebalo da se postavi na 51. lokaciji. Istakao je da pored prekoračenja brzine i prolaska na crveno svetlo, sistem za automatsku detekciju kontroliše i nekoriščenje sigurnosnog pojasa, upotrebu mobilnog telefona, nepravilno prestrojavanje, neustupanje prvenstva prolaza.

U Srbiji se takvi sistemi nalaze na 131. lokaciji.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

BOŽOVIĆ: Dozvoljena brzina od do naplatne rampe u Beogradu iznosi 80 km/h, to nije AUTO-PUT  Kurir televizija

 (RTS/MONDO/J.D.)