Da li je kriv poslednji vozač u koloni u slučaju lančanog sudara: Jedno pravilo je važno da se izbegne nesreća

Stručnjaci odgovaraju da li je uvek kriv poslednji vozač u koloni u slučaju lančanog sudara.

MONDO/Stefan Stojanović

Od početka godine dvadeset jedno lice stradalo je u saobraćajnim nesrećama, a proteklih nekoliko dana u Beogradu zabeležena su čak tri lančana sudara - u Bulevaru vojvode Mišića, na Pančevačkom putu i Brankovom mostu. Bilo je povređenih, među njima i dece. Uprkos ustaljenom mišljenju, nisu samo vremenske prilike krive za ovakve nezgode.

Da je samo do vremena, lančanih sudara ovih dana ne bi bilo, s obzirom na to da su vremenske neprilike najčešći uzrok, kažu stručnjaci. Prethodnih dana u Bulevaru vojvode Mišića povređeno je osam osoba. Na Pančevačkom putu u sudaru pet automobila i autobusa, povređena su deca, a pre samo šest dana na Brankovom mostu sudarili su se dva automobila i autobus.

"Postoji mišljenje da je kriv onaj poslednji (vozač). E sad, kada imate 36 vozila u lančanom sudaru, i to imate i kamione i autobuse - da li mislite da je taj poslednji sa putničkim automobilom mogao da nagura svih 36, uključujući i kamione i autobuse? Pa, nije. Dakle, neko je napred napravio problem, zato i jeste odredba da ne sme učesnik u saobraćaju naglo da menja način svog kretanja", objašnjava stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.

Ako vozač ispred vas naglo zakoči, sigurno nećete moći da se zaustavite na vreme ako vozite brže nego što je dozvoljeno. Bićete manje koncentrisani čak i ako slušate glasnu muziku.

Pojasi spasavaju život

Vezivanje sigurnosnog pojasa mnogi olako shvataju, a u slučaju sudara to može da spase život. Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije, ističe da je vezivanje pojasa značajno doprinosi bezbednosti u saobraćaju.

"Ilustrovaću to podatkom da je prošle godine poginulo 286 vozača, a polovina nije koristila pojas", ukazuje Lakićević.

Kada su saobraćajne gužve u gradu ili vozite velikim brzinama na auto-putu, dovoljan je i jedan sekund nepažnje, dok recimo gledate u telefon, pa da izazovete saobraćajnu nezgodu. Zato stanite, iskucajte poruku - za to vam je potrebno petnaestak sekundi, i nastavite putovanje.

Mobilni telefoni najčešći "krivci"

Baš to, korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje, primećuju i oni koji prelaze stotine kilometara dnevno u gradu. Taksista Boško Vukojević tvrdi da je, prema njegovom iskustvu, upravo to najčešći uzrok udesa. Tri sekunde brzo prođu, ali u saobraćaju su dovoljne da izbegnete sudar.

"Te tri sekunde su najvažnije i imaju uticaja na nastanak saobraćajne nezgode. To je kao da postavimo neku prepreku i brojimo tri sekunde koliko nama treba da stignemo do nje u vožnji", ističe zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Koković.

Podaci Agencije pokazuju da je u saobraćaju od početka godine poginula 21 osoba više nego u istom periodu prethodne godine. Zimi se lančani sudari dešavaju i zbog toga što su letnje gume na kolima. A vremena za zamenu nije ostalo mnogo - 1. novembar je već sledeće nedelje.

BONUS VIDEO: 

This browser does not support the video element.

Lančani sudar u Beogradu  Instagram

(RTS/MONDO/Ivana Vlajković)