Pitali smo veštačku inteligenciju u kom gradu u Srbiji su najgori vozači: Odgovor nas nimalo nije iznenadio

Pitali smo veštačku inteligenciju u kom gradu su najbolji, a u kom najgori vozači u Srbiji. Odgovor nas nije iznenadio.

Mondo/Stefan Stojanović/Uroš Arsić/Goran Sivački

Pitali smo veštačku inteligenciju gde su najgori vozači u Srbiji, iako je opšte je poznato da se percepcija o vozačima u Srbiji razlikuje.

Kako nam je veštačka inteligencija odgovorila, u mnogim anketama i istraživanjima, Beograd se često spominje kao grad sa najgorim vozačima. Ovo je povezano sa nekoliko faktora:

"Gust saobraćaj i veliki broj vozila: Beograd je najveći grad u Srbiji i najgušće naseljen, pa je saobraćaj često preopterećen. Mnogi vozači se suočavaju sa uskim ulicama, čestim zastojima i stalnim stresom, što može negativno da utiče na njihovu vožnju.

Nepoznavanje saobraćajnih pravila: Iako je to problem koji nije specifičan samo za Beograd, često se javlja loša primena saobraćajnih propisa.

Nestrpljivost i agresivnost: U Beogradu, posebno u vreme špica, vozači su često nervozni i nestrpljivi. Ovo može dovesti do agresivnog ponašanja na putu, poput nepoštovanja razmaka između vozila, naglih skretanja bez signalizacije i nepoštovanja prednosti.

Zbog ovih razloga, Beograd se često spominje kao grad sa lošim vozačima, ali treba napomenuti da loša vožnja može da se vidi u svim većim gradovima, posebno u onima sa visokim intenzitetom saobraćaja.

Gde su najbolji vozači u Srbjii?

Grad u Srbiji koji se često ističe kao mesto sa "najboljim vozačima" je Novi Sad. Ovo se temelji na nekoliko faktora:

Mirnija saobraćajna dinamika: Novi Sad, kao drugi po veličini grad u Srbiji, ima manji broj vozila i nešto manje gužve u odnosu na Beograd, što omogućava vozačima da se opuste i vode saobraćaj u mirnijem okruženju.

Bolja disciplina i poštovanje saobraćajnih propisa: Iako se u svim gradovima može videti kršenje saobraćajnih pravila, u Novom Sadu se opšti utisak stiče da vozači u većoj meri poštuju saobraćajne propise. To uključuje vožnju unutar ograničenja brzine, poštovanje semafora i signalizacije.

Dobar odnos između vozača i pešaka: U Novom Sadu je često primećeno da vozači pokazuju veću pažnju prema pešacima, posebno u zonama sa povećanim brojem prelaza, dok je u većim gradovima, poput Beograda, ponekad prisutno nepoštovanje prava pešaka.

Manje agresivnosti: Vozači u Novom Sadu, generalno, pokazuju manju agresivnost na putu u poređenju sa Beogradom. Nestrpljivost i nagla vožnja manje su izraženi, što doprinosi sigurnijoj vožnji.

Naravno, ovo je generalizacija, i svaki grad ima svoje specifičnosti, ali Novi Sad se u velikom broju anketa i istraživanja ponekad izdvaja kao grad sa vozačima koji su odgovorniji i pažljiviji na putu.

Statistika se ne slaže sa veštačkom inteligencijom

Prvo mesto na listi nepažljivih vozača pripalo je građanima Sremske Mitrovice, gde čak šest odsto vozača koristi mobilni telefon u vožnji, što je, kako u Agenciji navode, veoma visok procenat. U stopu ih prate vozači sa teritorije Kikinde (5,6%), Novog Sada (5,2%), Subotice (5,1%), Zrenjanina (4,9%) i Sombora (4,6%).

Visoke kazne

Kazna za upotrebu mobilnog telefona u saobraćaju nije ograničena samo na vozače, već može važiti i za pešake. Ukoliko pešak koristi telefon dok je na pešačkom prelazu, može platiti kaznu u visini od 3.000 do 12.000 dinara, a ukoliko prelazi ulicu sa slušalicama, visina kazne se kreće od 5.000 do 30.000 dinara. Ukoliko vozač na bilo koji način koristi mobilni telefon tokom vožnje, visina kazne iznosi 10.000 dinara. Vozači ne smeju ni da koriste telefon dok je ogromna gužva ili dok čekaju zeleno svetlo na semaforu.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Prekoračenje brzine - nasilnička vožnja  Mup Srbije