Najbolji polovnjaci do 3.000€: Pouzdani su, a održavanje je prihvatljivo - pre kupovine treba da znate par stvari

Na listi do 3.000 evra ne bi trebalo tražiti dizelaše jer je za taj novac gotovo nemoguće uzeti auto sa kojim posle nećete imati skupih kvarova, ulaganja i problema.

Alexander Gafarro/Shutterstock

Izbor dobrog polovnog automobila može biti prava avantura, a pre nego što se u nju upustite, morate uzeti u obzir nekoliko stvari. Na sajtovima i grupama za prodaju polovnih automobila najpopularnije su pretrage vozila do 3.000 evra, ali treba razmisliti o svim aspektima prilikom odabira najboljih kola.

Na listi do 3.000 evra ne bi trebalo tražiti dizelaše jer je za taj novac gotovo nemoguće uzeti auto sa kojim posle nećete imati skupih kvarova, ulaganja i problema. Pre svega, svaki vozač bi trebalo da traži automobil u skladu sa svojim potrebama - nekome je dovoljan manji, ali neko drugi traži najbolje porodično vozilo.

Stručnjaci preporučuju da treba utvrditi da je "održavanje prihvatljivo" da se ne bi 3.000 evra ubrzo pretvorilo u mnogo veću sumu, a kako se ipak radi o polovnjacima, neki servis će kad-tad doći na red, pa se obavezno morate konsultovati sa majstorom šta je najbolje učiniti.

Kao i prilikom svake druge kupovine, treba imati u vidu da kasniji troškovi održavanja ne budu preveliki. Takođe, vizuelni izgled vozila je važan. Nakon što su se ispunili svi ti uslovi, stručnjaci predlažu nekoliko automobila do 3.000 evra koji bi bili dobar izbor. Interesantno je da su ova mala istraživanja na sajtovima za prodaju polovnih automobila pokazala da su pet od pet vozila evropskih proizvođača.

Ovo je lista za neku racionalnu kupovinu gde se prvenstveno gledaju stavke kao npr. mala potrošnja, mala cena održavanja, pouzdanost i na kraju laka dalja prodaja. Za 3.000 evra se ne može uzeti nov automobil i bitno je napomenuti da se pri kupovini ne držite striktno pomenute cifre, jer za dobar primerak uvek vredi odvojiti malo više para.

  • Renault Megane

Renault Megane, sa 1.6 benzincem, obično se opisuje kao auto "u koga se taksisti kunu". Više prostora ćete dobiti salon verzijom, ali verzija sa petoro vrata je praktičnija i lepša. Kada se odlučite za oblik, dobra vest je da se nijedan model nije pokazao kao loš, od 1,4 do Renault Sport 2,0 turbo modela sa 222ks, preneo je sajt Autoexclusive.

Kako se navodi, za svakodnevno korišćenje po gradu i udobnu vožnju su dobre verzije 1,6l (među benzincima) i 1,5 turbo dizel. Ukoliko vam je potrebna snaga, 2,0 benzinac će vam je isporučiti.

Najveći problem kod ovog modela je pad vrednosti novog automobila. Novi Megane gubi vrednost brzo, zato treba obratiti pažnju kada kupujete skoro novog jer bi mogao da se nađe i za manje novca. Posle treće godine cena pada drastično sporije.

  • Opel Corsa

Opel Corsa D je sjajan automobil sa malo boljom opremom i izgleda odlično. Preporuka za 1.4 benzinca sa 90 KS.

  • Fiat Grande Punto

Ovaj automobil se najčešće pojavljuje u preporukama polovnjaka do 3.000 evra kao veoma pouzdan. Preporuka je za 1.4 benzinca sa 95 konjskih snaga. U pitanju je solidan odnos kvaliteta za taj novac, a samim tim i veoma jednostavan i jeftin za održavanje. Tokom svog početka je nosio ime Fiat Grande Punto, a kasnije i Punto Evo kada je bila blaga restilizacija.

Izbor se svodi na karoseriju sa troje ili petoro vrata, ali se preporučuje da se izbegnu oni samo sa troje vrata.  Kvalitet izrade spoljašnjosti i unutrašnjosti nije na nivou kao kod drugih kandidata, ali je to realno očekivanej za ovu sumu. Kod Grande Punta su sve popravke prilično jeftine, a delovi, kako novi tako i polovni, zaista su dostupni.

  • Peugeot 207

Peugeot 207 je mali veliki auto odličan za po gradu, a poslužiće vam i za duge relacije. Motori za preporuku su 1.4 i 1.6 benzinci sa 75 KS i 10 KS.

  • Opel Astra H

Možda i najbolja serija Astri od prve F pa sve do K je upravo Astra H. Može se pronaći u dosta izvedbi, kao GTC sa troje vrata, hečbek sa petoro vrata, karavan, kabriolet ili veoma retko kao limuzina.

Spoljašnji kvalitet izrade je na vrhunskom nivou, svi delovi podvozja su masivni i kvalitetno izrađeni. Čak i nakon više stotina hiljada kilometara nema primetnih razlika. Ipak, unutrašnjost je ta koja možda i utiče na slabiju prodaju - vozači se žale da joj praktičnost nije jača strana.

Astra K i dalje zauzima visoko mesto među pouzdanim polovnjacima. Svojim oštrim linijama zadržala je svežinu u izgledu, iako je prošlo 20 godina od predstavljanja. Dobra je da se vozi po gradu, a i za duže relacije. Dobra stvar je da se majstori i delove za ovaj model lako mogu naći.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

GRAĐANI FRAPIRANI CENAMA POLOVNIH AUTOMOBILA! Ekspert otkrio za koja vozila da očekujemo pad cena: Razlog je JEDNOSTAVAN!   Kurir televizija