Pune dve decenije, sve do juče, feribot Sveti Stefan II bio je jedan od najprepoznatljivijih simbola barske luke. U 16:53 Svetac 2 pozdravio se od Barana kao i prilikom svakog prethodnog napuštanja luke brodskom sirenom, ali ovog puta i poslednji put: vremešni brod otplovio je u rezalište Aliaga u Turskoj.
Na poslednju plovidbu poslednji crnogorski putnički brod odveo je kapetan Ljubo Pekić, sa posadom od 15 pomoraca. U svoju poslednju luku Svetac 2 stiže u utorak popodne.
Brod je prodat turskoj kompaniji pre dve nedelje, nezvanično po ceni od 265 dolara po toni. To znači da na račun Barske plovidbe turska kompanija treba uplati oko milion dolara.
Svetac je „penzionisan“ još početkom decembra kada mu je otkazana “klasa” koja je važila do decembra 2018. Klasifikaciono društvo Biro Veritas, naime, nije produžilo licencu ovom 43 godine starom feribotu zbog neadekvatnog remonta.
Za četiri dana linija Bar-Bari-Bar biće ponovo uspostavljena ali pod ingerencijom hrvatske Jadrolinije koja dovodi svoj brod i, naravno, svoju posadu.
Bar je pre petnaestak godina u jednom trenutku imao tri feribota koja su povezivala najveću crnogorsku luku sa Barijem, Ankonom. Na Gatu 5 tada su bili vezani, pored Svetog Stefana II i njegov imenjak 3 kao i feribot Alba.
Od otvaranja linije Bar-Bari-Bar, 1965. godine, zapadnu i istočnu obalu Jadrana povezivali su i “Sveti Stefan 1”, i “Njegoš”.
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?