U borbi za bolji turistički imidž grada, Turistička organizacija Bar pripremila je novi projekat, koji bi, poput skluptura "Nultog kilometra" ili "I love Bar" mogao da iznedri novi simbol Bara.

Reč je o fontani na trgu Vladimira i Kosare koja će imati česmu ali i svetleće i zvučne efekte, a iz koje će se, možda, svakog dana u večernjim časovima u određenom periodu emitovati himna grada.

"Rešenje mora biti skladno uklopljeno u predviđeni prostor sa posebnom pažnjom prema komunikacijama oko i ka objektu, te učiniti ga uočljivim iz okruženja. Fontana treba da ima svetlosne i zvučne efekte, koji se mogu aktivirati po potrebi, i aktraktivno rešenje postavke i dinamike mlaznica”, kaže direktorka TO Bar Neda Ivanović.

Ivanović i otkriva da je njena želja da se sa ove lokacije u određeno vreme svakog dana emituje himna grada.


"Bar ima divnu himnu grada, i mislim da bi novom fontanom sa svetlosnim i zvučnim efektima, iz koje se u određenom periodu dana čuje himna grad,a bila atrakcija koja bi doprinela podizanju turističkog imidža grada. Slične atrakcije imaju Barselona, Dubai... i verujem da bi i kod nas bila pozitivno prihvaćena", dodaje ona.

Kriterijumi za ocenjivanje radova u konkursu za idejno rešenje su arhitektonsko rešenje, atraktivnost rešenja, racionalnost, funkcionalnost, ekonomičnost i praktičnost i ostvareni stepen ekoloških standarda u okviru ponuđenog rešenja.

Idejna rešenja biće nagrađivana finansijski - prva nagrada je 700 evra, druga 300 evra a treća 200 evra. Pravo učešća na konkursu, saopštili su iz TO Bar, imaju sva pravna i fizička lica a rok za predaju konkursnih radova je 15. februar.

Himnu Bara "Grad je širok kao more" izvodi najpopularniji gradski bend AkademiA.