Kada se pogleda vozni park koji koriste zvaničnici BiH, logičan zaključag bio bi da je reč o predstavnicima neke ekonomske velesile, ne države koja svake godine tone u dublji deficit, sa armijom nezaposlenih i penzionerima koji jedva preživljavaju.

Najveća koncentracija superluksuznih skupocenih četverotočkaša je na Marindvoru, gde se nalaze zgrade institucija BiH, ali je veoma teško doći do preciznih podataka o broju automobila.

Pri tome je, piše sarajevski "Avaz" posebno specifičan Savet ministara, koje uopšte nema jasnu i jedinstvenu evidenciju o voznom parku, jer svako ministarstvo samostalno odlučuje o nabavci vozila, pa tako i vodi svoju evidenciju.

Jedini "javan" podatak Službe za zajedničke poslove institucija BiH jeste 68 dozvola koje izdaju za parkiranje vozila ministara, njihovih zamenika i sekretara u garaži na Marindvoru.

Omiljena limuzina ministara je "audi", a među njima se nalaze i dva skupocjena "Q7", koje koriste predsedavajući Nikola Špirić i njegov zamenik Tarik Sadović. Za njih je prošle godine potrošeno čak 360 hiljada KM, saznaje isti list.

Špirić, pored ovog automobila, koji je, kako su pojasnili iz njegovog kabineta, kupio da bi mogao obilaziti razna mesta po BiH, u garaži na Marindvoru ima parkiran i "audi A8", a njegov kabinet još koristi "pasat" i "proton".

Ni Sadović ne zaostaje, pored "Q7", zadržao je "audi A6", da se nađe.

I ostali ministri uglavnom se voze u "audiju A6".

Vozni park Parlamenta BiH sastoji se od 13 putničkih vozila, što je, po njihovoj proceni, "skromno u odnosu na druge državne institucije".

Navode da se ova vozila koriste za prevoz 57 parlamentaraca i svih zaposlenih u Sekretarijatu, kao i transport brojnih delegacija koje dolaze u posetu ovoj instituciji.

Iz ove institucije ističu da ne postoji striktna podela vozila, ali ipak naglašavaju da se novija koriste za potrebe članova kolegija Predstavničkog i Doma naroda.

"Mislim da se u PSBiH domaćinski ponašamo i vrlo teško se odlučujemo za nabavku novih vozila. Nekoliko mlađih vozila, koja su daleko ispod klase skupih i luksuznih automobila, nabavili smo, pre svega, zbog potrebe prevoza delegacija koje nas posećuju", kaže za "Avaz" Aljoša Čampara, sekretar Zajedničke službe Parlamenta BiH.

U Predsedništvu BiH najveći vozni park ima Željko Komšić, koji koristi četiri automobila. Osim "tuarega", starog dve godine, Komšić se vozi i u "pasatu", proizvedenom takođe 2007. godine, a tu su još i "škoda superb" i "škoda oktavija".

Iz Predsedništva prepričavaju da je Komšić nedavno čak i za odlazak na skijanje u Sloveniju koristio dva službena automobila, dok su telohranitelji bili u trećem, SIPA-inom vozilu.

Nebojiša Radmanović se vozi u "audiju A8", a Haris Silajdžić koristi službeni "pasat", oba proizvedena pre dve godine.

Čampara smatra da bi trebalo da se štedi na vozilima koja se nabavljaju za domaće zvaničnike, a kupi samo nekoliko luksuznih vozila isključivo za prevoz stranih delegacija.

"Vreme je da državne institucije ozbiljno razmisle o uspostavi jedinstvenog voznog servisa. Na taj način bi institucije za svoje potrebe nabavljale skromnije i manje automobile, a za protokolarne potrebe, kada u BiH dolaze visoke zvanice, bilo bi na raspolaganju nekoliko luksuznijih vozila", kaže Čampara.

Zaposleni u Savetu ministara, na pitanje s kakvim voznim parkom raspolaže ova institucija, kroz šalu kažu da je odgovor na to pitanje veoma jednostavan, i zavisi od toga u kojem se automobilu voze.

Tako su zapazili da je zaštitni znak predsedavajućeg i njegovog zamenika "audi Q7", ministri se voze u "audiju A6", njihovi zamenici su u "pasatima", dok su sekretare "zapale" tek "škode oktavije".

(MONDO)