Tačno u podne oko 300 studenta okupljenih oko inicijative za pravo na besplatno obrazovanje, počelo je blokadu nastave na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Tačno u podne oko 300 studenta okupljenih oko inicijative za pravo na besplatno obrazovanje, počelo je blokadu nastave na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, piše Jutarnji.hr.
Glavni zahtev studenata je besplatno obrazovanje za sve one koji ispune kriterijum za upis i to od osnovne škole do doktorata.
“Profesore oprostite na smetnji, ali mi držimo ključeve. Probajte opet sutra!”, stajao je danas natpis na ulazu Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Umesto klasičnih predavanja, studenti su počeli održavati svoju alternativnu nastavu, uz brojne radionice, seminare, tribine...
Hodnicima ovog, i inače uvijek buntovnog fakuleteta, glasno se čula muzika i povici studenata.
U osvajanje vlasti krenuli su naoružani samo megafonima i velikom željom za ostvarenje cilja.
U trenutku dok je 20-ak studenata pisalo završni ispit iz engleskog jezika, grupa štrajkača je upala unutra i naterala profesorku da poništi ispit.
Studenti su polako “osvajali” sve učionice gde se odvijala nastava, a usput su delili program blokade. Izdali su i kodeks ponašanja za vreme kontrole nad fakultetom, u kojem tačno preciziraju što im je činiti.
Tako se, na primer, navodi da se u slučaju policijske intervencije pruža pasivni otpor, što znači da svi u trenutku kad ih policija uhvati sedaju na pod i ne uzvraćaju fizičkim ili verbalnim nasiljem.
U programu navode kako će svim profesorima biti omogućen rad u njihovim kabinetima, ali nastavu neće moći održavati.
Studenti kažu kako će blokirati nastavu sve dok im se ne ispune uslovi za besplatnim školstvom, a prema programu blokade svako veče će imati plenum gde će se odlučivati jednoglasno o daljnjim koracima.
(FoNet)
Glavni zahtev studenata je besplatno obrazovanje za sve one koji ispune kriterijum za upis i to od osnovne škole do doktorata.
“Profesore oprostite na smetnji, ali mi držimo ključeve. Probajte opet sutra!”, stajao je danas natpis na ulazu Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Umesto klasičnih predavanja, studenti su počeli održavati svoju alternativnu nastavu, uz brojne radionice, seminare, tribine...
Hodnicima ovog, i inače uvijek buntovnog fakuleteta, glasno se čula muzika i povici studenata.
U osvajanje vlasti krenuli su naoružani samo megafonima i velikom željom za ostvarenje cilja.
U trenutku dok je 20-ak studenata pisalo završni ispit iz engleskog jezika, grupa štrajkača je upala unutra i naterala profesorku da poništi ispit.
Studenti su polako “osvajali” sve učionice gde se odvijala nastava, a usput su delili program blokade. Izdali su i kodeks ponašanja za vreme kontrole nad fakultetom, u kojem tačno preciziraju što im je činiti.
Tako se, na primer, navodi da se u slučaju policijske intervencije pruža pasivni otpor, što znači da svi u trenutku kad ih policija uhvati sedaju na pod i ne uzvraćaju fizičkim ili verbalnim nasiljem.
U programu navode kako će svim profesorima biti omogućen rad u njihovim kabinetima, ali nastavu neće moći održavati.
Studenti kažu kako će blokirati nastavu sve dok im se ne ispune uslovi za besplatnim školstvom, a prema programu blokade svako veče će imati plenum gde će se odlučivati jednoglasno o daljnjim koracima.
(FoNet)