U tunelima Sveti Rok i Mala Kapela, na autoputu Zagreb-Split, pušteni su u saobraćaj tunelski prolazi koji su od otvaranja autoputa bili usko grlo na kome su se stvarale kilometarske kolone vozila.
U tunelima Sveti Rok i Mala Kapela, na autoputu Zagreb-Split, u subotu su pušteni u saobraćaj tunelski prolazi koji su od otvaranja autoputa pre nekoliko godina bili usko grlo na kome su se u turističkoj sezoni stvarale kilometarske kolone vozila.
Ceremoniju je vodio ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Božidar Kalmeta u prisustvu ministra zdravstva Darka Milinovića, brojnih gradonačelnika, načelnika opština i župana iz Zadarske i Ličko-senjske županije i predstavnika izvođača radova.
Kalmeta je najavio i nastavak izgradnje auto puta prema Dubrovniku, kao i nastavka gradnje Pelješkog mosta, pomoću koga će se zaobići područje Neuma u BiH.
On je obećao da više neće biti gužvi i čekanja pred tunelima, nastalih zbog ograničenja saobraćaja na jednu traku i uz smanjenu brzinu, odnosno zbog naizmeničnog puštanja vozila u dosadašnju jednu cev tunela.
Kalmeta je tokom govora podsetio na davnu 1993. godinu kada su počeli prvi radovi na onome što je kasnije postalo autoput, kako su neki govorili da će se u tim tunelima saditi šampinjoni, a nije zaboravio ni da spomene kako se predsednik Franjo Tuđman prvi provozao tunelom Sveti Rok.
Inače, tunelski prolazi su otvoreni dan pred održavanje drugog kruga lokalnih izbora u Hrvatskoj.
Druge cevi završene su proletos i onda je saobraćaj preusmeravan na njih, kako bi se mogle obnoviti cevi koje su do tada bile u prometu.
Vrednost dve tunelske cevi u tunelima Sveti Rok i Mala Kapela koji su dugi po nekoliko kilometara je 787,5 miliona kuna (oko 105 miliona evra), a ukupna vrednost oba tunela sa četiri tunelske cevi je 2,3 milijarde kuna (oko 300 miliona evra).
Prilikom gradnje tunela bile su probušene po dve cevi, ali je u svakom tunelu za saobraćaj osposobljene samo po jedna, dok je za one druge bilo predviđeno kasnije osposobljavanje.
(Tanjug/MONDO, foto: Cropix)
Ceremoniju je vodio ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Božidar Kalmeta u prisustvu ministra zdravstva Darka Milinovića, brojnih gradonačelnika, načelnika opština i župana iz Zadarske i Ličko-senjske županije i predstavnika izvođača radova.
Kalmeta je najavio i nastavak izgradnje auto puta prema Dubrovniku, kao i nastavka gradnje Pelješkog mosta, pomoću koga će se zaobići područje Neuma u BiH.
On je obećao da više neće biti gužvi i čekanja pred tunelima, nastalih zbog ograničenja saobraćaja na jednu traku i uz smanjenu brzinu, odnosno zbog naizmeničnog puštanja vozila u dosadašnju jednu cev tunela.
Kalmeta je tokom govora podsetio na davnu 1993. godinu kada su počeli prvi radovi na onome što je kasnije postalo autoput, kako su neki govorili da će se u tim tunelima saditi šampinjoni, a nije zaboravio ni da spomene kako se predsednik Franjo Tuđman prvi provozao tunelom Sveti Rok.
Inače, tunelski prolazi su otvoreni dan pred održavanje drugog kruga lokalnih izbora u Hrvatskoj.
Druge cevi završene su proletos i onda je saobraćaj preusmeravan na njih, kako bi se mogle obnoviti cevi koje su do tada bile u prometu.
Vrednost dve tunelske cevi u tunelima Sveti Rok i Mala Kapela koji su dugi po nekoliko kilometara je 787,5 miliona kuna (oko 105 miliona evra), a ukupna vrednost oba tunela sa četiri tunelske cevi je 2,3 milijarde kuna (oko 300 miliona evra).
Prilikom gradnje tunela bile su probušene po dve cevi, ali je u svakom tunelu za saobraćaj osposobljene samo po jedna, dok je za one druge bilo predviđeno kasnije osposobljavanje.
(Tanjug/MONDO, foto: Cropix)