Tajne morskog dna u Boki

U Crnoj Gori je u toku najveći naučni projekat istraživanja mora, radi čega je u luku Zelenika u Boki Kotorskoj uplovio italijanski naučnoistraživački brod "Maria Gracia", koji će realizovati okeanografska istraživanja u sklopu tog međunarodnog projekta "Adricosm star".

U istraživanju učestvuje više italijanskih instituta i Institut za biologiju mora iz Kotora.

Tokom desetodnevnog krstarenja i istraživanja, istraživači će raditi sa savremenom opremom na prikupljanju batimetrijskih, geoloških i sedimentoloških podataka koji će poslužiti za sveobuhvatnu studiju o karakteristikama Jadranskog mora i obalne zone, izjavio je Tanjugu naučni savetnik Instituta za biologiju mora u Kotoru dr Zoran Kljajić.

On kaže da je to nastavak aktivnosti na polju batimetrije, koje su obavljane tokom prošle i ove godine brodovima “Dalaporta” i “Urania”.

Planom istraživanja je predviđeno da se obavi multibim batimetrijsko mapiranje priobalne zone i mapiranje Bokokotorskog zaliva, zatim magnetometrijsko i takozvano ĆIRP profilisanje morskog dna u ofšor zoni i uzorkovanje sedimenta u ispitivanoj oblasti.

Početkom 2010. godine planirano je da bude publikovan reprezentivni izveštaj o dosadašnjem radu na ovom, do sada najvećem naučnom projektu istraživanja mora u Crnoj Gori.

Predviđen je, takođe, i nastavak ovih istraživanja koja, prema rečima Kljajića, imaju neprocenjiv značaj za nauku Crne Gore.

Okeanografsko krstarenje naučno-istraživačkim brodom “Maria Gracia“ trajaće do 31.jula.

(Tanjug)