• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HRVATI GRADE U CENTRU ZAGREBA KULE BLIZNAKINJE! Niče novi Menhetn, gradonačelnik im se malo "zaigrao"

Bandić ima u planu novi Menhetn, niču neboderi od 140 metara.

 Izvor: youtube/screenshot/ Daneger and Stacey

U Zagrebu niču neboderi po zamisli gradonačelnika Milana Bandića, a oko projekta se, kako navode tamošnji mediiji, obavio veo tajne.

"Ako neko hoće da napravi neboder od 200 spratova, neka ga napravi. Zašto Zagreb ne bi imao jedan neboder od 200 spratova s kojeg bi se gledao Zagreb iz ptičje perspektive. Pa ako ja poživim, možda ću gore da imam jednu kancelariju", rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić u martu 2019. godine, prenosi Jutarnji list.

Gotovo dve godine kasnije, odani saradnici zagrebačkoga gradonačelnika odlučili su da mu ispune želju kako bi jednog dana mogao da gleda Zagreb iz ptičje perspektive, s vrha najvećeg nebodera u Hrvatskoj, gotovo u centru grada.

Gradski kabinet za strateško planiranje i razvoj Grada Zagreba koji vodi Sanja Jerković uputio je u javnu raspravu dokument kojim omogućuju izgradnju nebodera visokog do 140 metara na 35 sprata uz Hajncelovu ulicu, stotinak metara do ukrštanja sa Ulicom grada Vukovara, uz sam Veterinarski fakultet, a kako saznaje Jutarnji, ceo dokument pušten je u proceduru kako bi se realizacija tog projekta poverila austrijskom fondu koji je vlasnik same parcele.

Prema tom Nacrtu predloga Odluke o realizaciji gradskog projekta za poslovnu zgradu u Ulici Vjekoslava Hajncela, taj prostor označen je kao zona pretežno poslovne namene u kojoj je moguće graditi i uređivati prostore za poslovnu namenu, dakle kancelarije, prodavnice, ugostiteljstvo i sadržaji koji ne ometaju stanovanje kao osnovnu namenu grada, prateće sadržaje, javnu i društvenu namenu,manje robne kuće, hotele, rad, sport i rekreaciju, javne garaže, parkove i dečja igrališta, te prostore za posebnu namenu.

Radi se o parceli od gotovo osam hiljada kvadrata i prema dokumentu koji je pušten u javnu raspravu ukupna visina građevine ne može da prelazi visinu veću od 140,5 metara.

Prema tom dokumentu najviše podzemnih etaža može biti pet, a najveći broj nadzemnih etaža ne sme prelaziti 35. Sama visina etaže prizemlja iznosi 4,5 metara, a visina ostalih etaža je četiri metra.

Ko je zapravo vlasnik parcele?

Radi se o kompaniji Elona projekt koja je prema Sudskom registru osnovana 25. avgusta 2020. godine, a tada su vlasništvo u toj kompaniji imali preduzetnici povezani s kompanijom VMD koja u neposrednoj blizini budućeg gradskog projekta gradi stambene zgrade.

Možda će vas zanimati

Prema sudskom registru, Elona projekt kupila je samo zemljište, a sada je jedini vlasnik. Iza Elona projekta kao osnivač društva stoji austrijski fond Imbea Immoeast Beteiligungsverwa, a zastupaju ga direktori Darko Grizelj i Volfgang Oč.

Reč je o projektu koji je prošao na tenderu 2010. godine, odnosno završetku postojećeg gradskog projekta. Očekuje se dakle, da će projekat u realizaciju ići upravo u toj formi, prema radu studija Pilotprojekt Mateja Bendera i Dragana Crnogorca.

Iz drugih izvora bliskih investitorima početak realizacije projekta, čija se vrednost procenjuje na 80 do 100 miliona evra, očekuje u aktuelnoj, 2021. godini, piše Jutarnji.

Sam Bender pobedio je na konkursu koji je raspisala i sprovela renomirana zagrebačka kompanija Stimar i to s projektom dva nebodera blizanca koji su međusobno povezani.

Prema tom javnom urbanističkom konkursu navodilo se kako je u kontekstu UPU-a Heinzelova-Vukovarska taj projekt naveden kao svojevrsna barijera između gradske saobraćajnice i 1200 predviđenih stanova.

U tom smislu, na toj lokaciji gde je nekad bilo zemljište Croatia busa već je sagrađena zgrada u Darvinovoj ulici, a kompanija VMD tek gradi stanove.

Prema detaljima samog konkursa, planirala se gradnja 979 parkirnih garažnih mesta, od čega je oko 156 bilo predviđeno za budući hotel, 262 za potrebe poslovnog dela, te 561 garažno mesto za trgovački deo i posetioce.

Sami "blizanci" kako su ih zamislili Bendera i Crnogorac, visoki do 140 metara, bili bi povezani prostorom u kojem bi bili smešteni trgovački centar i ugostiteljski objekti.

Oba tornja ne bi, prema zamisli arhitekata, imala istu funkciju. Onaj južni toranj, koji je bliže Vukovarskoj bio bi namenjen kancelarijama, a njihova okvirna površina procenjena je na oko 30 hiljada m2.

Severni toranj bi bio hotel s pet zvezdica, s 286 soba površine oko 35 m2, a na krajnje tri etaže bili bi apartmani za Vip goste.

Na zadnjem spratu objekta smestio bi se kongresni centar. Prema pobedničkom radu, po 30 hiljada m2 odnosilo bi se na kancelarije i hotel.

Arhitekta nagrađen za projekta iz studija Pilot projekt, Mateja Bendera kratko je rekao kako mu nisu poznate nove okolnosti oko projekta te da je svestan da se radi o novim investitorima i da ne zna hoće li se danas, 11 godina kasnije, projekt realizovati prema njegovom, pobedničkom radu.

(Mondo)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Rade

Ne verujemo dok ne vidimo maketu "Zagreb na mokrim snovima"!

Zoran LFC

Izgleda da hoce i komsije da naprave r**lo slicno Beogradu na vodi.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU