• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTA SE DEŠAVA NA NOVOM AUTO-PUTU U CRNOJ GORI? Četiri zapaljena vozila za dva dana, "prokuvalo" 40... Ljudi ovo ne znaju

Autor Nikola Todorović

Za manje od sedam dana na novom auto-putu "Princeza Ksenija" više desetina automobila suočilo se sa problemima u saobraćaju.

 Problemi na auto-putu "Princeza Ksenija" Izvor: YouTube/Screenshot/Pobjeda

Tokom prva dva dana vožnje auto-putem "Princeza Ksenija" više desetina vozila prošlo je ovom novom saobraćajnicom, zapalila su se četiri vozila, dok je čak 40 proključalo. Stručnjaci upozoravaju da je neophodno redovno proveravati vozila, ali i imati u vidu karakteristike puta.

"Kada su naše ekipe stigle na lice mesta, na sva četiri požara, rekao bih, zatekle su požar u prostoru gde se nalazi motor vozila, odnosno u prednjem delu vozila. Lokalizacija sva četiri požara je nastala. od petlje Pelev brijeg do rampi na Mateševu, bili su Pežo, Reno i Sitroen", rekao je Miloš Marković, načelnik Službe zaštite i spasavanja na auto-putevima.

Oni koji su imali više sreće doživeli su da im vozilo proključa na auto-putu. "Monteputo" kaže da je za dva dana to bio slučaj sa 40 automobila.

"Sama brzina koja se postiže na auto-putu je veliko opterećenje jer je otpor vazduha znatno veliki, znatno visi, posebno preko 80, pa čak i pri brzini od 120 ili 130 kilometara na sat, ako izbacite ruku, slomiće ti ruku.Sve su to opterećenja kakva god da vozilo trpi, u jednom trenutku ne može da izdrži", rekao je Mirko Đurović, stručnjak saobraćajne struke.

Miloš Perović iz NVO Alfa centar ukazao je na to da automobili često zbog starosti teže podnose izazove na putu. "U Crnoj Gori se vozi negde oko 256.000 vozila, odnosno registrovano je 256.000 vozila sa prosečnom starošću od 15,5 godina. Prema podacima ministarstva, najstarija vozila voze se u Petnjici, Andrijevici i Šavniku, gde je prosečna starost oko 20 godina", naveo je on. 

Možda će vas zanimati

Prema njegovim rečima da bi se to izbeglo neophodna detaljnija provera automobila, i to ne samo starijih. 

"Imamo auto ispred servisa koji je prešao 70.000 kilometara, ljudi su išli na auto-put, ušli su u petu ili šestu pod nekim visokim gasom, taj auto je sigurno bio blokiran unutar tog sistema dugo i normalno, desio se kvar motora, motor je prskao i više nije upotrebljiv", kaže automehaničar Petar Banićević.

Pored ispravnosti automobila, pri izlasku na put, napominju stručnjaci, vozači bi trebalo da znaju i karakteristike puta, ističući da je deonica auto-puta od Smokovca do Mateševa je prilično zahtevna.

"Na svih 42 kilometra svoje dužine, negde od Podgorice, gde je nadmorska visina 60, jednim delom auto-puta dostiže 1.100 metara nadmorske visine", ističe Perović.

Vozači na auto-putu takođe moraju da budu poštuju propise i saobraćajne signale kako bi se izbegle nesreće. O tome svedoči Monteputo, iz kojeg ističu da su snimili, između ostalog, korišćenje zaustavnih traka u svrhu fotografisanja pa čak i vožnje u suprotnom smeru.

(MONDO/RTCG)

Komentari 93

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Lord Voldemort

Dešava se kombinacija loših vozača i loše održavanih automobila.

Zoran Bg

Gledao sam na Yu-tubu 2 snimka patrole po novom autoputu. Momak iz Stbije sa Škodom je išao ka moru, a Crnogorac je sa Mercedesom išao u suprotnom smeru. E, kad se ide od Podgorice ka severu na 2 mesta se na tom snimku vide saobraćajni znaci za uspon od 6%. To uopšte nije naivno, pogotovu za neki stari, skroz opterećen auto sa slabim motorom. Ako je upaljena klima motor dodatno gubi snagu. Antifriz je verovatno neodgovarajući. Šta ako otkaže termostat (zaglavi se u zatvorenom položaju) ili procuri, ako otkaže termoprekidač ventilatora hladnjaka? Ako vozač nije mnogo vičan pa pokušava da savlada taj dugi uspon u 5. brzini na malom broju obrtaja. Mnogo toga može da pođe po zlu.

Milan

Visina razlika između početka i kraja autoputa je tačno 1000 metara. Od uključenja na autoput sve do isključenja u Podgorici. To je to. Pun gas čitavom dužinom u kombinaciji sa uglavnom tehnički neispravnim vozilima i dobijemo scene kako automobili gore u plamenu.

special image