Kompanija INFOBIP je softverski div i prvi hrvatski jednorog (startap koji vredi više od milijardu dolara), a osnovali su ga u proleće 2006. godine braća Silvio i Robert Kutić i lzabel Jelenić. Pored njih, suvlasnik Infobipa od 2020. godine je i investicioni fond One Equity Partners koji je uložio 200 milona dolara, prenosi Nedeljnik.

Neki ih nazivaju najbogatijim Hrvatima, a zaista je vrlo lako da su Silvio i Roberto Kutić i Izabel Jelenić među najimućnijim ljudima u regionu. Procenjuje se da su teški 2.500.000.000€. Pošto se bave uslugama u realnom vremenu skoro širom sveta, njihove usluge su do sada dostigle više od 60 odsto svetskih mobilnih telefona, otprilike to bi bilo skoro pet milijardi ljudi. I sve iz Hrvatske.

Infobip je najveća hrvatska IT kompanija po broju zaposlenih. Od 2009. godine razvija se na međunarodnom nivou, osnivajući kancelarije i poslovanje u globalnim poslovnim centrima. Sedišta kompanije su u Londonu, Zagrebu i Puli, dok su regionalne kancelarije u Buenos Ajresu, Sao Paulu, Istanbulu, Kuala Lumpuru, Bangkoku, Vankuveru, Dubaiju, Beogradu, Johanesburgu, Najrobiju, Lagosu, Moskvi i Mumbaju.

Ova hrvatska IT firma izrasla je u vodeću globalnu komunikacionu platformu u oblaku (CPaaS), a 2021. godine predstavila je i svoj model softvera kao usluge (SaaS). RCS usluga (Rich Communication Service) predstavija evoluciju klasičnog SMS-a jer uzima ono najbolje od tog tradicionalnog komunikacionog kanala, mrežu i postojeću implementaciju uz dodavanje bogatih funkcionalnosti poput slika i video-zapisa, a koji su do sada bili rezervisani samo za chat aplikacije. SaaS-enabled komunikaciona platforma omogućuju vodećim globalnim kompanijama bogatije korisničke interakcije, a partnerskim telekom operatorima optimizira performanse.

Infobip je jedna od deset najbrže rastućih B2B SaaS kompanija na svetu, koja je od nula do 100 miliona dolara prihoda narasla za samo sedam godina.

Infobip korisnicima pruža vlastito izgrađenu tehnologiju koja može dopreti do više od sedam milijardi uređaja i stvari u više od 190 zemalja, a direktno su povezani s više od 600 telekom operatera u svetu. Nema poznatije mobilne aplikacije koja ne koristi neku uslugu Infobipa. Globalno posmatrano usluge ove kompanije koristi 370 banaka, koje pomoću platforme Infobipa povezuju svoje baze podataka i isporučuju PIN-ove za kartice. Infobip ima više od 300.000 poslovnih klijenata među kojima su WhatsApp, Viber, Telegram, Costco, Virgin Megastore, Strava, Uber, Unilever, Zendesk, Burger King..., dodaje Nedeljnik.

U poslednje tri godine poslovna strategija Infobipa bila je zasnovana na eksponencijalnom rastu koji je počivao na strateškim akvizicijama (američke firme Open Marketa i Peerless Network, irske firme Anam i dve manje firme u Hrvatskoj), investicijama (najveći inovacioni centar u svetu kampus Alpha Centauri, u marketing i prodaju) i ubrzanom zapošljavanju. Takav model poslovanja uslovio je da Infobip u 2021. godini ima negativnu EBITDA. Ali, već od 2023. godine kreće faza profitabilnog i održivog rasta, najavio je predsednik Uprave Silvio Kutić u razgovoru za Lider.

Inače, Silviju je 2021. godine uručeno priznanje "Mover and Shaker in Telco Innovation" za najuticajnijeg tehnološkog inovatora u telekomunikacionoj industriji, a Infobip je proglašen najboljim RCS i CPaaS pružaocem usluga.

Uspeh, čini se, nije promenio ni Silvija, ni Roberta ni Izabel. Silvio Kutić je jednom prilikom istakao da ne skuplja automobile i ne kupuje nekretnine, već je kupio - dve makete aviona koje drži na svom stolu. Ali on takođe kupuje knjige, preko, na primer, Amazona, dobija najnovije knjige o tehnologiji, čita ih onlajn, celo brdo, i nastavlja da čita jer se tehnologija brzo menja, pa je brza reakcija veoma važna. Sve to uspeva, jer njegov radni dan počinje već u tri ujutru.

(MONDO)