Nakon što se gradska uprava letos zainteresovala za projekat uvođenja vozila na električni pogon, solarni voz s baterijama koje traju 10 sati, ekološki prihvatljiva inovacija švajcarsko-nemačke firme BMF, predstavljen je u Dubrovniku, piše "Slobodna Dalmacija".
Posebnost voza "na sunčani pogon" je u tome što ima točkove kao autobus, pa ne traži posebnu infrastrukturu, a električnu energiju dobija iz solarnih ćelija i dopunjavanjem iz gradskog napajanja, a proizvodi svega 10 decibela buke, pojasnili su iz BMF-a.
Zamenik dubrovačkoga gradonačelnika Niko Šalja objasnio je da saobraćajno preduzeće "Libertas" tokom turističke sezone preveze i do 40 hiljada putnika dnevno, što potvrđuje potrebu za poboljšanjem javnog gradskog prevoza oko grada.
Zato će Dubrovnik predložiti uvođenje najmanje jedne kompozicije solarnog voza na probni rok, bez troškova za gradski budžet, zbog ispitivanja isplativosti u praktičnoj primjeni.
Uz solarni voz, gradske vlasti planiraju i elektrifikaciju voznog parka u gradu, pa bi građani i turisti mogli jeftino unajmiti bicikl s električnim pogonom.
U planu je i dovođenje dvadesetak električnih gradskih automobila za iznajmljivanje. Sva električna vozila imala bi besplatni parking na punionicama i mogućnost vožnje saobraćajnom trakom za taksije.
Cena ekološki prihvatljivog vozila je dvadesetak hiljada evra, a baterija omogućava 250 kilometara vožnje, prenosi splitski list.
(Tanjug)
Posebnost voza "na sunčani pogon" je u tome što ima točkove kao autobus, pa ne traži posebnu infrastrukturu, a električnu energiju dobija iz solarnih ćelija i dopunjavanjem iz gradskog napajanja, a proizvodi svega 10 decibela buke, pojasnili su iz BMF-a.
Zamenik dubrovačkoga gradonačelnika Niko Šalja objasnio je da saobraćajno preduzeće "Libertas" tokom turističke sezone preveze i do 40 hiljada putnika dnevno, što potvrđuje potrebu za poboljšanjem javnog gradskog prevoza oko grada.
Zato će Dubrovnik predložiti uvođenje najmanje jedne kompozicije solarnog voza na probni rok, bez troškova za gradski budžet, zbog ispitivanja isplativosti u praktičnoj primjeni.
Uz solarni voz, gradske vlasti planiraju i elektrifikaciju voznog parka u gradu, pa bi građani i turisti mogli jeftino unajmiti bicikl s električnim pogonom.
U planu je i dovođenje dvadesetak električnih gradskih automobila za iznajmljivanje. Sva električna vozila imala bi besplatni parking na punionicama i mogućnost vožnje saobraćajnom trakom za taksije.
Cena ekološki prihvatljivog vozila je dvadesetak hiljada evra, a baterija omogućava 250 kilometara vožnje, prenosi splitski list.
(Tanjug)
Ostoja Mijailović se oglasio o krizi u Partizanu: Ostaje nam da verujemo treneru i igračima
Ima li Partizan lidera na terenu? Porazi se nižu u Evroligi, a nema ko da "povuče ručnu"
Mesec dana Partizanovih poraza: Evroligaška sezona već izmiče iz ruku crno-belima
FS "Kosova" se oglasio saopštenjem zbog skandiranja Srbiji: UEFA mora da reaguje zbog rasizma!
"Promeniće ime, prezime i adresu kad izađe iz zatvora": Biće na slobodi za 20 godina, ubijao pri čistoj svesti