Na hrvatskim autoputevima 2005. godine naplaćene su putarine u ukupnom iznosu od 1,49 milijardi kuna (204 miliona evra), bez poreza na dodatu vrednost, za 23,6 odsto više nego u prethodnoj godini.
Na hrvatskim autoputevima 2005. godine naplaćene su putarine u ukupnom iznosu od 1,49 milijardi kuna (204 miliona evra), bez poreza na dodatu vrednost, za 23,6 odsto više nego u prethodnoj godini.Istovremeno je promet vozila na autoputevima porastao za 5,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu, objavilo je Hrvatsko udruženje koncesionara za autoputeve na kojima se naplaćuje putarina.
Povećanje prihoda od putarina rezultat je porasta saobraćaja, puštanja u promet novih deonica, kao i manjih promena cena na nekim autoputevima, navelo je Udruženje.
Tako je autoputevima u područjima naplate 2005. godine prošlo 43,3 miliona lakih vozila, za 4,9 odsto više nego u prethodnoj godini, dok je teških vozila bilo 6,2 miliona ili 12,8 odsto više.
Mreža autoputeva u Hrvatskoj krajem 2005. godine bila je duga ukupno 1.020,5 kilometara, od čega naplate putarine nije bilo na 20,8 kilometara obilaznice oko Zagreba.
Po podacima HUKA, u 2006. godini u saobraćaj će biti pušteno 30 kilometra novih autoputeva, 13 kilometara polu-autoputeva i 10,4 kilometara proširenih puteva.
U Hrvatskoj su prošle godine u saobraćaj puštene nove deonice autoputeva i polu-autoputeva u ukupnoj dužini od 93,3 kilometra.
U izgradnju autoputeva u 2005. godini uloženo je nešto manje od 4,2 milijarde kuna (575 miliona evra), dok su investicije u izgradjene deonice bile 976 miliona kuna (134 miliona evra).
Izgradnja autoputeva u prošloj godini najvećim je delom finansirana iz kredita i prihoda od putarina, a delom i iz naknade u ceni goriva.
(agencije)