Slušaj vest

Nakon što je jedan od petorice nemačkih turista skočio s litice visoke 17 metara u Brseču, Hrvatskoj, i pritom se povredio, u akciju je pozvan helikopter Hitne medicinske službe.

Spektakularno sletanje na usku plažu Klančac, okruženu stenama, izveo je iskusni pilot Tomaž Mrlak s 20 godina vojnog iskustva - među ostalim, i u slovenačkoj vojsci, te kao instruktor kuvajtske nacionalne garde.

"Prvo smo poslali medicinski tim kopnenim putem, da daju uputstva turistima da se sklone s plaže. Mi smo se pomerili sa strane da bukom ne ometamo njihov rad i ljude na plaži. Kad su nam dali zeleno svetlo, sleteli smo nakon što je kopneni tim rekao ljudima da se sklone s plaže kako bi mi sigurno obavili operaciju sletanja", kaže Mrlak i dodaje da mu ovo nije bio prvi zahtevan zadatak - takve operacije izvodio je i ranije, u vojsci.

"Meni lično to nije bio neki problem. Ništa posebno. Imao sam i zahtevnije operacije. Dvadeset godina bio sam pilot u slovenačkoj vojsci, kasnije sam leteo po Africi za Ujedinjene nacije, a u Kuvajtu sam bio instruktor za pilote kuvajtske nacionalne garde. I tako, dobio sam poziv za posao u HHMS-u u Hrvatskoj i prihvatio ga. Nekako na kraju uvek je lepo raditi negde gde si blizu doma", rekao je Mrlak, preneo je Index.

Danas leti u sklopu HEMS-a (helikopterske hitne pomoći) i pokriva područje iz baza u Rijeci i na Braču, s posadom na Krku aktivnom danju i noću.

"Radimo noću i danju, a s nama su lekar hitne medicine i tehničar. Danju je jedan pilot, noću budu dva. Imamo tri koda aktivnosti - zelenu, žutu i crvenu boju, a sve zavisi o vremenskim prilikama. Recimo, po danu kada je zeleni kod, onda imamo pet minuta za poletanje. Ako je, na primer, žuti, onda imamo nešto više vremena, a razlika je što ja kao pilot procenjujem da li je dovoljno sigurno pokrenuti operaciju poletanja. Crveni, jasno, označava najgore vreme. Po noći imamo 15 minuta da poletimo", objašnjava Mrlak.

BONUS VIDEO:

02:55
EKIPA KURIRA U HELIKOPTERU MUP-a!  Izvor: Kurir televizija