• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Rovinjske duvandžije pred 40 miliona kazne

Hrvatska Agencija za zaštitu konkurencije zaključila je da je Fabrika duhana zloupotrebila dominantan položaj na tržištu time što je "rabatima vernosti" nagrađivala i kažnjavala svoje kupce.

TDR i Adris Grupa sprovođenjem strategije stvaranja mreže isključivih kupaca zloupotrebili su vladajući položaj na hrvatskom tržištu cigareta od 15. avgusta 2004. do 31. decembra 2010. godine, zaključila je Agencija.

Agencija će protiv TDR-a i Adris Grupe podneti optužni predlog Prekršajnom sudu, a ukoliko sud potvrdi rešenje Agencije, rovinjskoj kompaniji može biti izrečena maksimalna kazna od čak 280 miliona kuna (37,6 miliona evra), što bi bila dosad najveća kazna nekom preduzeću za kršenje tržišne utakmice u Hrvatskoj.

Predviđena novčana kazna za prekršaj koji su počinili TDR i Adris može iznositi maksimalno do 10 odsto vrednosti ukupnog godišnjeg prihoda koji je ostvaren u godini pre počinjenja zloupotrebe, a to je u ovom slučaju 2003. godina, u kojoj je Adris Grupa imala prihode od 2,8 milijardi kuna (376 miliona evra).

U rešenju Agencije za zaštitu konkurencije navodi se da je nesporno da su Adris i TDR od 2004. do 2010. godine bili u vladajućem položaju na tržištu, i da su taj položaj zloupotrebili provođenjem strategije stvaranja mreže isključivih kupaca sa namerom isključivanja ili ograničavanja pristupa tržištu svojim konkurentima, piše "Večernji list".

To je rađeno pomoću opštih uslova poslovanja i sporazuma o prodaji i promociji cigareta koje je TDR sklapao sa kupcima - trgovcima na veliko i malo.

U tim je sporazumima, navode u Aganciji, kupcima bila nametnuta dodatna obaveza da sve svoje potrebe ili većinu svojih potreba za cigaretama u određenom periodu podmiruju kod TDR-a, koji je takvu kupovinu finansijski podsticao, odnosno nagrađivao zabranjenim, uslovljenim retroaktivnim rabatima, takozvanim rabatima vernosti.

"Dodatni rabati i marketinška naknada pritom su imali znatan udio u ukupno mogućim rabatima, pa su zapravo imali podsticajan učinak na kupce da kupuju isključivo ili gotovo isključivo TDR-ove cigarete", zaključili su u Agenciji za zaštitu konkurencije koja je zabranila Adris Grupi i TDR-u svako takvo buduće postupanje.

Na ove navode iz rešenja Agencije u Adris Grupi ističu da će poštovati odluku, ali smatraju da je njihovo poslovanje potpuno u skladu sa hrvatskim zakonima i propisima, pa najavljuju žalbu.

(Srna)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image