Pod koncesiju bi se dali svi pravci kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka Zagreb (ARZ) uključivši i nerentabilne deonice na jugu od Splita prema Dubrovnik, kao i vrlo profitabilan smer od Zagreba do granice sa Srbijom.
"Zadatak vlade je da svu državnu imovinu stavi u optimalnu ekonomsku funkciju, da na njima zarađuje novac, a ne da ga gubi", rekao je Milanović, dodavši da od auto puteva treba imati još više koristi ako je to moguće. Najavio je da treba oprezno i detaljno razmotriti sve finansijske modele, pod pretpostavkom da su putevi dobro i redovno održavani i da su drumarine kontrolisane.
Ministar saobraćaja Siniša Hajdaš Dončić izjavio da 2013. stižu veliki anuiteti otplate duga koji se moraju platiti, pa nema ništa protiv toga da se javni dug smanji koncesioniranjem.
Vlada je danas donela odluku o raspisivanju konkursa za izbor savetnika za monetizaciju hrvatskih autocesta, a već do septembra bi trebao biti pripremljen tekst međunarodnog konkursa kojim će vlada tražiti konsultante.Očekuje se da će zarada od davanja autoputeva u koncesiju na 30 godina biti tri milijarde evra.
U deset godina otkako se naveliko grade autoputevi po Hrvatskoj utrošeno je 35 milijardi kuna (4,66 milijardi evra). Od 2003. godine plaća se naknada od 60 lipa (0,08 evra) po litru goriva kako bi se finansirala izgradnja autoputeva u Hrvatskoj.
Do sada su kupci goriva u Hrvatskoj na osnovu te naknade za izgradnju autoputeva izdvojili oko 15 milijardi kuna (dva milijarde evra), što je otprilike iznos troškova za izgradnju autoputa od Bosiljeva, mjesta kod Karlovca odakle se razdvajaju autoputevi, do Splita.
Nadležna preduzeća dobivala su za autoputeve i deo novca od godišnje naknade za upotrebu javnih puteva pri registraciji motornih vozila, a naplaćivala se i drumarina.
U ovih desetak godina prikupljen je približan iznos koliko je koštala ukupna investicija za autoputeve, ali i pored toga nema para za otplate kredita koji se dizao za gradnju puteva.
Osim autoputeva Zagreb - Rijeka i Zagreb - Split koji se odvajaju od Bosiljeva, kao i autoputa od granice sa Sloveniom do granice sa Srbijom, postoje i autoputevi od mađarske granice do Zagreba (Goričan - Zagreb) i od Zagreba do slovenačke granice (Zagreb Macelj), autoput prema Osijeku i "istarski ipsilon".
(Tanjug)
"Zadatak vlade je da svu državnu imovinu stavi u optimalnu ekonomsku funkciju, da na njima zarađuje novac, a ne da ga gubi", rekao je Milanović, dodavši da od auto puteva treba imati još više koristi ako je to moguće. Najavio je da treba oprezno i detaljno razmotriti sve finansijske modele, pod pretpostavkom da su putevi dobro i redovno održavani i da su drumarine kontrolisane.
Ministar saobraćaja Siniša Hajdaš Dončić izjavio da 2013. stižu veliki anuiteti otplate duga koji se moraju platiti, pa nema ništa protiv toga da se javni dug smanji koncesioniranjem.
Vlada je danas donela odluku o raspisivanju konkursa za izbor savetnika za monetizaciju hrvatskih autocesta, a već do septembra bi trebao biti pripremljen tekst međunarodnog konkursa kojim će vlada tražiti konsultante.Očekuje se da će zarada od davanja autoputeva u koncesiju na 30 godina biti tri milijarde evra.
U deset godina otkako se naveliko grade autoputevi po Hrvatskoj utrošeno je 35 milijardi kuna (4,66 milijardi evra). Od 2003. godine plaća se naknada od 60 lipa (0,08 evra) po litru goriva kako bi se finansirala izgradnja autoputeva u Hrvatskoj.
Do sada su kupci goriva u Hrvatskoj na osnovu te naknade za izgradnju autoputeva izdvojili oko 15 milijardi kuna (dva milijarde evra), što je otprilike iznos troškova za izgradnju autoputa od Bosiljeva, mjesta kod Karlovca odakle se razdvajaju autoputevi, do Splita.
Nadležna preduzeća dobivala su za autoputeve i deo novca od godišnje naknade za upotrebu javnih puteva pri registraciji motornih vozila, a naplaćivala se i drumarina.
U ovih desetak godina prikupljen je približan iznos koliko je koštala ukupna investicija za autoputeve, ali i pored toga nema para za otplate kredita koji se dizao za gradnju puteva.
Osim autoputeva Zagreb - Rijeka i Zagreb - Split koji se odvajaju od Bosiljeva, kao i autoputa od granice sa Sloveniom do granice sa Srbijom, postoje i autoputevi od mađarske granice do Zagreba (Goričan - Zagreb) i od Zagreba do slovenačke granice (Zagreb Macelj), autoput prema Osijeku i "istarski ipsilon".
(Tanjug)
Ovo je Partizan! Crno-beli pokazali snagu i srušili i moćni Olimpijakos!
Partizan je u velikom naletu, opet srušio crveno-bele! Pogledajte kako sada stoji na tabeli Evrolige
Milutinov se oglasio posle uvreda u Areni: Ovako je reagovao na psovku navijača Partizana!
"Obavestili smo Evroligu da nam je trener napadnut u Areni": Olimpijakos se oglasio posle meča sa Partizanom
Mondo ukrštenica za 29. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!