
Veštaci beogradskog Saobraćajnog insituta ocenili su danas da je za železničku nesreću 23. januara u Bioču, u kojoj je pogunulo 47 putnika, a povredjeno više od 200, najodgovoriniji mašinovodja Slobodan Drobnjak, ali da veliku odgovornost snose i odgovorni za remont kočionog sistema.
Komisija je u izveštaju predstavljenom na sudjenju optuženima za nesreću u Bioču konstatovala da je do nesreće došlo usled samopokretanja kompozicije, koja posle zaustavljanja nije adekvatno obezbedjena raspoloživim sredstvima.
Vestaci smatraju da je mašinovodja doprineo dogadjaju nesnalaženjem u vanrednoj sitaciji zbog nedovoljnog znanja i pogrešne procene.
Šef eksperstkog tima profesor na saobraćajnom fakultetu u Beogradi Milan Marković objasnio je da je voz kojim je upravljao Drobnjak bio uradjen "sa greškom", jer nije bila ugradjena parkirna kočnica, koja bi sigurno obezbedila kompoziciju od samopokretanja.
On je rekao da je taj voz imao velike nedostatke i da je morao biti popravljen jer voz nije bio potpuno bezbedan i naglasio da su sa tim bili upoznate Železnice Srbije i Crne Gore, ali da crnogorska ništa nije preduzela.
Marković je naveo da je bilo neophodno izvršiti prepravku sa kočionom sistemu.
Analizom kvarova konstatovano je da mašinovodja upravljanjem nije mogao doprineti njihovom nastanku i da su kvar kompresora i slaba elektroinstalacija u vozu ozbiljni defekti sa kojima kompozicija nije smela biti puštena u saobraćaj, jer ne rade kočnice, ukazao je Marković.
On je rekao da su veštaci utvrdili da je masinovodja upotrebio dve ručne kočnice da obezbedi samopokretanje zaustavljene kompozicije, ali da su one takvog kvaliteta da ne mogu biti garancija za zaustavljanje, jer nisu odgovarale tipu voza u kojem su pronadjene.
(Tanjug)
Komisija je u izveštaju predstavljenom na sudjenju optuženima za nesreću u Bioču konstatovala da je do nesreće došlo usled samopokretanja kompozicije, koja posle zaustavljanja nije adekvatno obezbedjena raspoloživim sredstvima.
Vestaci smatraju da je mašinovodja doprineo dogadjaju nesnalaženjem u vanrednoj sitaciji zbog nedovoljnog znanja i pogrešne procene.
Šef eksperstkog tima profesor na saobraćajnom fakultetu u Beogradi Milan Marković objasnio je da je voz kojim je upravljao Drobnjak bio uradjen "sa greškom", jer nije bila ugradjena parkirna kočnica, koja bi sigurno obezbedila kompoziciju od samopokretanja.
On je rekao da je taj voz imao velike nedostatke i da je morao biti popravljen jer voz nije bio potpuno bezbedan i naglasio da su sa tim bili upoznate Železnice Srbije i Crne Gore, ali da crnogorska ništa nije preduzela.
Marković je naveo da je bilo neophodno izvršiti prepravku sa kočionom sistemu.
Analizom kvarova konstatovano je da mašinovodja upravljanjem nije mogao doprineti njihovom nastanku i da su kvar kompresora i slaba elektroinstalacija u vozu ozbiljni defekti sa kojima kompozicija nije smela biti puštena u saobraćaj, jer ne rade kočnice, ukazao je Marković.
On je rekao da su veštaci utvrdili da je masinovodja upotrebio dve ručne kočnice da obezbedi samopokretanje zaustavljene kompozicije, ali da su one takvog kvaliteta da ne mogu biti garancija za zaustavljanje, jer nisu odgovarale tipu voza u kojem su pronadjene.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.