Predizborni spot crnogorske opozicione Socijalističke narodne partije privukao je veliku pažnju javnosti i bio je izuzetno gledan na kanalu YouTube. MONDO je razgovarao sa autorom spota.
Opoziciona Socijalistička narodna partija je svoje stare poruke ovog puta, naime, poslala u etar na sasvim drugačiji način - počelo je mističnom podgoričkom "ćutačicom" koja je svakog dana dopunjavala poruku jednom rečju, potom je usledio spot "Ajd polako", da bi zatim nekoliko gradova preplavili bilbordi sa slikom slona i hijene.
Spot "Ajd polako", naglašenom naivnošću glumaca, privukao je ogromnu pažnju i za tri nedelje imao je više od 280.000 pregleda na kanalu YouTube, što je apsolutni rekord crnogorske "političke" proizvodnje na ovom planetarno popularno mediju.
Iako su utisci o kampanji SNP-a različiti, iz čisto marketinškog ugla posmatrano, glavni zadatak koji ima svaka PR kampanje odrađen je besprekorno - poruka je stigla na sve adrese na koje je poslata. Iza ovakvog rezultata, zanimljivo, ne stoji nijedna marketinška agencija već dugogodišnji urednik sajta SNP-a i odnedavno šef kreativnog tima ove partije Boris Bogdanović.
U razgovoru za mondo.me, Bogdanović otkriva da ništa u kampanji nije bilo slučajno...
Da li je naglašena naivnost "glume" u predizbornom spotu "Ajd' polako" bila strateški potez ili se jednostavno desila?
"Naravno da je reč o strateškom potezu. Poruka koju šaljemo je problem s kojim se susreće običan čovek i zato nismo želeli da angažujemo glumce, već ljude iz naroda, koji jedini osećaju da se problem koji je tema spota rešava u dve reči - 'ajd i polako. Samo na taj način mogli smo da u funkciju stavimo i taj specifični crnogorski narodni humor. Svaki drugačiji marketiški pristup samo bi umanjio životnost i realnost ovog pitanja o kojem svi znaju sve, ali se prvi put dešava da se taj čin na ovaj način prezentuje javnosti".
Predizborna kampanja SNP-a u Podgorici je drugačija od one koju vode ostale stranke i savezi u gotovo svim segmentima. U ostalim gradovima niste toliko različiti. Zašto?
"Cilj nam je bio da napravimo najinteresantniju i najoriginalniju izbornu kampanju koja je do sada viđena na teritoriji Podgorice i Crne Gore. Prema informacijama kojima raspolažem ovakva kamanja do sada nije viđena ni u zemljama iz regiona. Želeli smo da odstupimo od klišea i nadam se da smo u tome uspeli. Verujem da smo uspeli i ako ne grešim, to nije samo rezultat naše kreativnosti već pre svega srca. Jer, teško je organizovati i osmisliti dobru marketinšku kampanju ako ne verujete svim srcem u njene poruke. Ono što me posebno raduje je što vidim da naše poruke pozitivno doživljavaju svi koji žele dobro ovom narodu, državi i gradu".
Šta simboliše slon na vašim bilbodima?
"Simboliše mudrost, upornost, hrabrost, odlučnost, privrženost, ali on je ujedno i biće koje je privrženo kolektivu i potpuno zaštitnički nastrojeno. Slon je i simbol sreće i zadovoljstva. Zato je odabran da bude simbol političke misije partije koju promoviše ova kampanja".
Izuzev ogromne gledanosti spota "Ajd polako", da li imate ne druge povratne informacije o reakcijama na vaše originalno upakovane predizborne poruke?
"Imamo i, na osnovu njih mogu da kažem, makar zvučao neskromno, da nijedna izborna kampanja u Crnoj Gori pa i regionu nije bila ovoliko zapažena. Ali to nije sve od nas. Obećavam da će u narednom periodu do izbora naša kampanja biti još kreativnija i sadržajnija nego što je to bila u dosadašnjoj fazi", rekao je Bogdanović.
Ako do sada niste videli spot pogledajte