Da preuzimanje 100 odstotnog vlasništva nad 39 prodajnih objekata Deleza BiH, koji su nosili naziv Tempo i Maxi, od strane domaće kompanije ima veliku važnost, potvrdili su i ekonomski analitičari, ali i predstavnici poslovne zajednice, pišu mediji u RS.

Prema njihovim izjavama, prepoznato je da će jedan takav domaći trgovački lanac, koji će zapošljavati više od 1.000 radnika, predstavljati platformu za plasman domaćih proizvoda, ali se nadaju i da će velika domaća prodajna mreža moći na tržištu konkurisati stranim trgovačkim lancima.

"Ovom akvizicijom postojeći domaći maloprodajni lanac, koji posluje pod nazivom 'Moj market', proširujemo sa 39 objekata širom BiH", rekao je Bojan Risović, član Uprave Tropic Groupa.

 On je istakao da Tropic time postaje treći po veličini maloprodajni lanac u BiH, a najveći u RS.

Preuzeti prodajni objekti biće rebrendirani, a u budućnosti će poslovati pod nazivima Tropic i Moj market, dok će poslovi u vezi s rebrendiranjem, renoviranjem i prilagođavanjem asortimana u maloprodajnim objektima biti završeni do kraja rujna ove godine.

Tropic Group prošle godine je postao suvlasnik trgovačkog lanca Moj market, koji trenutno u mreži ima 13 maloprodajnih objekata.

Predsednik Unije udruženja poslodavaca RS Predrag Zgonjanin, istakao je da je vrlo važno da na domaćem tržištu postoji domaći trgovački lanac, a ne da su na tržištu prisutni samo strani lanci.

Nadamo se da će se domaći lanac mnogo više okrenuti domaćim proizvodima”, dodao je Zgonjanin.

Belgijska trgovačka grupa Delez inače je objavila da su njeni trgovački lanci u svetu u drugom tromesečju ove godine postigli rast prihoda od 3,7 odsto. Kompanija je, međutim, imala gubitke na matičnom belgijskom tržištu, a u Srbiji troškove usklađivanja vrednosti imovine od 150 miliona evra.