• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Downgrade: Za Sloveniju samo starim lokomotivama

Izvor MONDO/Tanjug

Austrijske železnice raspisale su neobičan tender - traže da kupe pet starih lokomotiva kako bi lakše saobraćale po zastarelim slovenačkim železnicama.

Stara mudrost kaže da su železnica i pošta ogledalo jedne države, i prema tome Slovenija, kao najnaprednija republika bivše SFRJ i prva članica EU sa ovih prostora izgleda da ni posle deset godina od učlanjenja nije stasala za "pravu Evropu".

Austrijske železnice su, kako izveštava portal Seebiz, došle do saznanja da njihove lokomotive, koje imaju veću težinu, više ne mogu sigurno da saobraćaju zbog loše infrastrukture u Sloveniji.

Stranka Mira Cerara, koja će voditi buduću slovenačku vladu, najavila je da će organizaciju železničkog sistema tokom svog mandata uskladiti s evropskim direktivama u tom sektoru.

"To ćemo postići osiguranjem stabilnog nivoa finansijskih sredstava za izvođenje javnih radova na državnoj infrastrukturi i postupnim udruživanjem nekih upravljačkih funkcija na državnoj saobraćajnoj infrastrukturi (železnice, autoputevi, državni putevi, vodna infrastruktura)", piše u programu.

Seebiz navodi da se u programu ne spominje izgradnja drugog koloseka na relaciji Koper-Divača i podseća da je ekonomista Jože P. Damijan nedavno izjavio da je drugi kolosek više nego neophodan.

Alternativa gradnji drugog koloseka, koja je procenjena na 1,3 milijarde evra, jeste gradnja pruge između Kopra i Trsta, što znači gubitak pretovara za Slovenske železnice. Kratku prugu između Kopra i Trsta moguće je izgraditi već za 50 do 100 miliona evra, ali tako bi se prevoz tereta preusmerio na italijanske logističke koridore. Umesto kroz Sloveniju, teret za Austriju putovao bi preko Trsta i Celovca prema Beču.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image