U slovenačkim medijima, prenosi portal "Seebiz", pojavile su se špekulacije da je koncern Agrokor svojim dobavljačima predložio plaćanje novčane naknade kako bi zadržali prisutnost na prodajnim policama Konzuma i Merkatora na regionalnom tržištu.

Pozivajući se na neimenovane izvore među dobavljačima Merkatora, koji preko Merkatorove mreže godišnje plasiraju robu u vrednosti od 500 miliona evra, slovenski list "Delo" navodi da su tamošnji dobavljači u neformalnim razgovorima s predstavnicima Agrokora dobili predlog da radi "konsolidacije" maloprodajne mreže Agrokora u regiji uplate na poseban računa 10 odsto od svog lanjskog prometa koji je ostvaren kroz prodajne kanala Merkatora i Konzuma.

"Delo" navodi da je Agrokor spajanjem Konzumove i Merkatorove mreže u regionu povećao svoju pregovaračku moć s dobavljačima i da bi se moglo raditi o jednoj vrsti "ulaznice" za one dobavljače koji žele iskoristiti veće mogućnosti Agrokorove mreže u regionu.

Naplata takvih "ulaznica" bi bio nedozvoljen postupak po slovenačkom zakonu o poljoprivredi koji ne dopušta da jedna strana s jačom tržišnom pozicijom iskorišćava drugu i zabranjuje da se dobavljačima nameću uslovi poput dodatnih uplata ili popusta, navodi "Delo".

U Agrokoru su informacije o uvođenju navodne naknade od 10 odsto opovrgnuli, tvrdeći da nisu zahtevali nikakvu naknadu nego da su u razgovorima s dobavljačima predstavili svoju strategiju, viziju i način poslovanja.

Član Merkatorove uprave Igor Maroša je za list "Dnevnik" rekao da će udeo slovenačkih proizvoda u udruženoj mreži zavisiti o kvaliteti i konkurentnosti i da se Agrokor obvezao da će tri godine od spajanja Konzuma i Merkatora održati postojeći nivo udela robe slovenačkih dobavljača.

U demantiju se navodi da ni Agrokor ni Merkator dobavljačima nisu poslali nikakav poziv, pismo ili elektronsku poštu u kojoj bi se zahtevalo plaćanje odnosno dodatni uslovi.

"Maloprodajna preduzeća Agrokora, Konzum i Merkator, pozivaju svoje dobavljače kako bi im predstavili svoju strategiju, viziju i način poslovanja. Sve te prezentacije odgovaraju najvišim evropskim standardima, a tako će biti i ubuduće", navodi se u izjavi Agrokora o sastancima s dobavljačima, navodi "Seebiz".

Agrokor je za 544 miliona evra letos kupio većinski udio u Merkatoru, čime je stvorena najveća regionalna maloprodajna mreža koju čine Merkator i Konzum s prometom većim od pet milijardi evra.