Dobro poznati model vešto je preuređen, izmenjena je karoserija, dužina je povećana skoro za metar, a neobični jugo već sad svojim izgledom privlači pažnju učenika i prolaznika.
"Automobil je dvosed, jer se zadnji deo koristi za solarne panele čija je jačina 175 W (dva komada) po 12 V, koji se koriste za punjenje akumulatora. Specifikacije auta su: 13 kW motor DC sa četkicama (80 V), ali trenutno radi na 48 V zbog čega je snaga motora 6 kW", kaže za magazin "Novo vreme" profesor Sabahudin Vrtagić, vođa tima pri izradi automobila na solarni pogon.
Profesor Vrtagić kaže da je na ovom projektu, zajedno sa njim, radilo 15 učenika.
"Pogon automobila je DC-motor, kojeg pogone baterije od 12 V 130 Ah koje se mogu puniti panelima, ali i punjačem koji je specijalno napravljen za ovaj auto i akumulatore. Naime, osim mehaničkih brzina 12345 + R, automobil ima i dve elektrobrzine", objašnjava njegov način rada profesor Vrtagić.
"Najveća poteškoća prilikom izrade automobila su bili troškovi, jer su neki delovi veoma skupi, kao i neki radovi koje nismo mogli obaviti sami. Ali s verom i upornošću, uspeli smo skupiti potreban novac i gotovo napravili proizvod spreman za atest", priča Vrtagić, koji kaže da je model "solarnog juga" trenutno u fazi završnih priprema.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji