U periodu od 13. juna do 30. jula, agencija Global Market Solutions je u saradnji s agencijama za tajnu kupovinu u regionu, sedmi put zaredom sprovela istraživanje o osnovnim elementima kvaliteta usluge s ciljem pronalaska najboljih u regionu.

U istraživanju je učestvovalo šest zemalja regiona - Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Slovenija i Srbija. Tajni kupci su posetili 800 različitih objekata, kao što su autosaloni, banke, benzinske pumpe, maloprodajni objekti, supermarketi, prodajna mesta telekomunikacionih kompanija, turističko-ugostiteljske i objekte uslužnih delatnosti.

Tokom tih "tajnih" kupovina, beleženo je pet osnovnih elemenata kvalitetne usluge - pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, kao i reči zahvalnosti na poseti, prema akronimu engleske reči GUEST (gost) za Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

 Vodeću poziciju je zauzela Slovenija s rezultatom od 79 odsto, pri čemu je zabeležila rast od četiri odsto u odnosu na prošlu godinu. Drugo mesto je zauzela Srbija s rezultatom od 76 odsto i povećanjem od tri odsto u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.

Treće mesto pripada Hrvatskoj (71odsto), a Makedonija, uz porast od četiri odsto u odnosu na prošlu godinu, zauzima četvrto mesto. BiH je zauzela pretposlednje mjesto sa rezultatom 66 odsto, dok je Crna Gora zauzela poslednje mjesto sa rezultatom 58 odsto ispunjenja, što je 10 odsto slabije u odnosu na prošlu godinu.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija u svim zemljama je nuđenje dodatnih proizvoda s rezultatom od 37 odsto, navedeno je u tekstu.