U skladu sa potrebama za bržim putovanjima na području RS, posebno između zapada i istoka, uključujući i zemlje Ex-YU, u Republici Srpskoj kreće formiranje malih privatnih avio-kompanija. Prvi korak u vazdusnom taksiju učinilo je preduzeće "Elite air"
Prvi korak u toj vrsti vazdušnog saobraćaja učinilo je preduzeće "Elite air" koje je registrovalo mali avion za prevoz četiri putnika sa aerodroma u Mahovljanima kod Laktaša, piše "Blic" u izdanju za RS.
"Već sada je izvjesno da takav korak ima punu opravdanost jer mnogi poslovni ljudi traže brzu i efikasnu uslugu", kaže za list Mišo Dobrić, jedan od osnivača preduzeća "Elite air".
"Najčešće letimo za Beograd, Sarajevo, Tivat... i u skladu s tim podstakli smo i predstavnike opština Bijeljina i Trebinje na izgradnju sletnih staza kako bi i ti regioni mogli biti uvezani u mrežu vazdušnog saobraćaja", dodaje Dobrić.
Kako list saznaje u kompaniji pregovori su u toku i sa gradovima u Federaciji BiH koji imaju uslove, prvenstveno aerodrome za ovu vrstu prevoza. To su Bihać, Livno i Tuzla, a u planu je, kako kaže Dobrić, nabavka još jedne mini letelice.
Kapetan Dragan Nizol kaže da prevoz klipnim avionima ima visok procenat bezbednosti, a avion koji oni koriste registrovan je i pod stalnim tehničkim nadzorom u skladu sa propisima o vazduhoplovstvu BiH.
"To je vrlo rentabilan prevoz kojim se, na primer, od Banjaluke do Trebinja stiže za 50 minuta i po ceni od 70 maraka, što nije skupo i praktično je svima dostupno, mada u javnosti vlada uverenje da je prevoz malim letelicama luksuz, a ne potreba", ističe Dobrić.
Direkcija za civilno vazduhoplovstvo RS pokrenula je i projekat izgradnje helidroma u većim gradovima, što će još više podstaći otvaranje mini kompanija u vazdušnom saobraćaju za avione i helikoptere.
(MONDO)