I Crnogorci GONDOLU za trku imaju: Uskoro iz Kotora do Lovćena žičarom?

Vlada Crne Gore donela je Plan davanja koncesija za projekat žičare Kotor – Lovćen za narednu godinu, čime je omogućeno započinjanje te procedure.

MONDO/Gordana Bojanić Pogled sa Lovćena

"Glavni cilj projekta je povezivanje teritorije Prestonice sa turističkim centrom u Boki Kotorskoj, severozapadnom stranom Lovćen putem savremenog, ekološkog i atraktivnog sistema saobraćajne infrastrukture", saopšteno je nakon sednice Vlade održane u Pljevljima.

Kako prenosi Investitor.me, prva faza se odnosi na najatraktivniju deonicu od stanice Dub u Kotoru, do stanice Kuk, na Njegušima, dužine 3,6 kilometara i visinske razlike 1.298 metara, veoma izazovnu sa aspekta izvođenja i neophodnog pažljivog odnosa prema prirodnom i kulturnom nasleđu.

Za tu deonicu nedavno je izrazila interesovanje italijanska kompanija Leitner.

Prilikom predstavljanja Plana, naglašeno je da su ekonomske procene rađene za potrebe tog projekta zasnovane, između ostalog, na pretpostavkama da je trajanje koncesije 30 godina, period izgradnje jedna godina i period funkcionisanja 29 godina.

Vlada će po usvajanju Plana raspisati tender za odabir privatnog koncesionara, za deonicu žičare od lokaliteta Dub do lokaliteta Kuk.

U raspravi je navedeno da bi, u slučaju realizacije celokupnog projekta, kako je predviđeno u planskom dokumentu, reč bilo o najdužoj turističkoj žičari na svetu, projektu koji predstavlja jedinstvenu turističku ponudu za domaće i strane goste.

"Celokupnim projektom predviđena je izgradnja 15 kilometara duge žičare sa gondolama, a vožnja od podnožja, odnosno od stanice Dub do Cetinja na 600 metara iznad mora, trajala bi 43 minuta", navodi se u saopštenju.

Projektom su, kako se navodi, na trasi predviđene četiri stanice, dve početne u Cetinju i Kotoru, kao i dve međustanice Kuk i Ivanova korita.