U Hrvatskoj je danas pao avion i stradale su dve osobe, a navodno se radi o dvojici stranih državljana, piše "Glas Istre". Radi se o avionu nemačke registracije prilikom poletanja iz aerodroma u Puli. Saznaje se da je reč o avionu "Virus Pipistrel", dvosed sa jednim motorom koji proizvodi firma Pipistrel u Sloveniji i Italiji. Prvi model ovog aviona proizveden je 1999. godine.
Pogledajte fotografije aviona koji je danas pao u Hrvatskoj
Ceo slučaj prokomentarisao je pilot Nijaz Delić iz Pule. On kaže da ne pamti nesreću u kojoj je avion izgoreo prilikom poletanja.
"Nemam mnogo informacija na osnovu kojih bih mogao da imam širu sliku o tragičnom događaju, ali već znamo da se tragedija dogodila prilikom poletanja i da je avion potpuno izgoreo. Ovako nešto se dešava izuzetno, ali izuzetno retko. Ja lično ne mogu da se setim kada sam poslednji put čuo za ovako nešto. Vetar može da pravi probleme malim avionima, ali ako je pilot imao više od 300 sati leta, tako nešto ne bi trebalo da bude problem. Mada, danas je duvao jak vetar. Možda su zaboravili na gorivo... Teško mi je sad da sudim. Očigledno, avion je pao, a zatim se zapalio nakon udara. Inače, to je veoma čvrst, kvalitetan i ekonomičan avion, napravljen od specijalne plastike. Samo vreme može reći šta ih je prevarilo", kaže Delić za "Istra 24".
Vazduhoplovni analitičar Alen Šćurić rekao je za "Danas.hr" da postoji staro pravilo koje kaže da se 80 odsto nesreća dogodi tokom poletanja i sletanja. Objasnio je zašto je to tako.
"To su najrizičnije operacije u zrakoplovu. Postoji toliki niz faktora koji se mogu dogoditi. Može biti tehnička greška ili ljudski faktor. To su sve amateri koji lete, ljudi koji nemaju previše znanja. Ne lete po pet, šest meseci pa onda nešto odlete. To su ljudi koji nemaju licence i čak ne prolaze konstantne zdravstvene preglede. I onda se, nažalost, takve nesreće događaju često s malim avionima", rekao je Šćurić.
(MONDO)