Neki delovi u automobilu mogu da budu toliko skupi da se nekad ne isplati popravljati vozilo koje je dotrajalo i čiji životni vek je pri kraju. Redovno održavanje automobila pruža vlasniku miran san, ali neki delovi ipak zadaju glavobolju svima.
Kod vozila koja su starija od 10 godina, koja prema pisanju "HAK-a", koja i dalje čine prosek na hrvatskim cestama, dovoljan je i jedan teži kvar ili teška saobraćajna nesreća da dovede u pitanje smisao da se vozilo i dalje drži u vlasništvu. Neki od najvećih kvarova su:
- Automatski menjač - Bez obzira da li je reč o klasičnom, CVT ili DSG agregatu, ovi menjači zahtevaju negu i pažljiv pristup. Zbog straha od kvara, mnogi biraju ručni menjač jer ne znaju sa sigurnošću kako je prethodni vlasnik postupao sa menjačem.
- Airbag - Kada se menja vazdušni jastuk, potrebno je promeniti niz elemenata što obično pali "alarm" kod ljudi. Od instrument table, do senzora i elektronike celog sistema - cene su izuzetno visoke.
- Karoserija - Nagnječena karoserija i karoserija kao rezultat ozbiljnog sudara kod starijih automobila često znače potpunu štetu i potpuni otpis vozila. Sve ovo najviše dolazi do izražaja kod starijih vozila.
- Motor - Noćna mora svakog vozača polovnog automobila je ozbiljna kvar motora koji može da nastane iz više razloga poput pucanja ili preskakanja kaiša. U najgorem slučaju, klip udari u ventil i savije se ili potpuno pukne i ozbiljno ošteti glavu motora.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Aleksandar Blagić)