Letovati u Hrvatskoj ili negde drugde? Cene su dostupne u first ili last ponudi svima preko interneta, tako da nije teško odlučiti šta je pristupačnije. Za hrvatsku turističku branšu to nosi nove izazove - kako ostati konkurentan na tržištu i biti atraktivniji od konkurencije. Malo ko planira povećanje cena.
Dok su se ovog leta dvokrevetne sobe u Lovranu mogle naći već za 45 evra, u Zadru i Splitu cena je bila znatno viša, ali je pitanje da li će cene rasti sledeće sezone i da li će turisti pronaći bolje domaćine, prenosi Danas.hr.
"Veoma smo popularni u svetu. Imam prijatelje u inostranstvu, imam prijatelje po Francuskoj, Italiji, Americi, rođake. Svi će doći. Doći će u većem broju nego ove godine", optimistična je Nevenka Galić iz Zadra, ali Marica Lakić iz Malog Lošinja nije toliko optimistična:
"Da smo skupi, skupi smo. Skuplji smo i od Nemačke što se tiče prodavnica, jedino apartmani su nam jeftini. A sve ovo ostalo - restorani, kafići, sve je preskupo."
"U svemu smo skupi. Upravo o tome smo pričali sada kada je hrana nestala i sve. Uticaće to i na turiste", kaže Sanja iz Splita, dok njen partner Marijan ima drugačije mišljenje: "Ma neće, kakvi. Oni imaju novaca. Jao nama."
"S cenama smo došli negde na gornji nivo"
Prema trenutnim najavama, cene će i ove godine ili ostati iste ili će minimalno porasti, čak i za luksuzne stanove, jer ih je svake godine sve više, a konkurencija je sve veća.
"Ukoliko ne podignemo našu cenovnu konkurentnost, konkretno, ukoliko ne napravimo korekcije cena za sledeću godinu, sasvim sam siguran da sledeća godina više neće biti rekordna, odnosno da nećemo moći da ponovimo rezultate koje imamo ove godine", smatra ministar turizma i sporta Tonči Glavina (HDZ), a Veljko Ostojić, direktor Hrvatske turističke zajednice, dodaje: "Dostigli smo negde gornji nivo sa cenama. Današnji alati omogućavaju da se cene formiraju praktično na dnevnoj bazi, u zavisnosti od ponude i potražnje."
U ovom trenutku, naša konkurencija je svako ko ima niže cene od nas, navode u krovnom udruženju malih stanodavaca.
"Ono što su projekcije za sledeću godinu je da nema značajnijeg povećanja cena, osim ako se ne opravdaju nekim dodatnim sadržajem ili implementacijom neke dodatne usluge u okviru samog smeštaja", kaže Barbara Marinković, predsednica Hrvatskog udruženja porodičnog smeštaja.
Predstavnici turističkih zajednica Grada Zadra i Zadarske županije upravo predstavljaju svoju ponudu holandskim turističkim agencijama u Amsterdamu.
"Ne vidim nikakav strah da bismo mogli imati bilo kakvih problema. Mislim da ako saradnja između privatnog i javnog sektora nastavi da bude dovoljno dobra, ako se dobro reklamiramo, ako ponovo ponudimo tu vrednost za novac, nećemo imati problema ni u budućnosti", kaže Tomislav Fain, predsednik Udruženja hrvatskih turističkih agencija.
Trend smanjenja budžeta za putovanja
Za svakog gosta bore se i iz HTZ-a lansirajući promo kampanje.
"Ono što je važno naglasiti jeste da ćemo sledeće godine mnogo više sredstava usmeriti u oglašavanje i kontinuitet marketinških kampanja tokom cele godine, sa naglaskom na predsezonsku i postsezonsku promociju, i da će dobar deo tih kampanja biti usmeren na naša najvažnija emisiona tržišta", kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić.
Prema stručnim statistikama, definitivno je vidljiv trend smanjenja budžeta za putovanja. Gosti planiraju da putuju manje puta godišnje nego prošle godine i da budu pažljiviji sa svojom potrošnjom. Prilagođavanje novim trendovima postaje pravi izazov.
BONUS VIDEO: