"Er Srbija se ne transformiše u lou kost kompaniju, sleće i nastaviće da sleće na glavne svetske aerodrome kao što su JFK u Njujorku, Hitrou u Londonu, Šarl de Gol u Parizu i druge, a lou kost kompanije uglavnom sleću na manje aerodrome, udaljene od velikih gradova u kojima su takse za
korišćenje aerodromskih usluga mnogo niže”, navodi se u saopštenju.

Ranije danas Radio Slobodna Evropa objavio je, na osnovu tvrdnji izvora iz kompanije, da se u "Er Srbiji" priprema teren za tranformaciju u lou-kost kompaniju, ali da reakciju ili pojašnjenje od nadležnih u kompaniji nisu dobili.

Takođe, RSE navodi da je već otpušteno 30 zaposlenih koji su obavljali komercijalne poslove sa obrazloženjem da je prestala potreba za njihovim angažovanjem, prenosi Tanjug.

Otpuštanja u "Er Srbiji" dešavaju se svega jedan dan pošto je manjinski vlasnik - kompanija Etihad saopštila da je u 2016. zabeležila gubitke od čak 1,87 milijardi dolara, navodi se u članku RSE.

Oglasila se i premijerka Ana Brnabić rekavši da je poslovanje "Er Srbije" dobro za Srbiju, da ta kompanija ima profesionalni menadžment, te da ako je taj menadžment odlučio da treba da otpusti 30 ljudi, ona u to ne želi nikako da se meša.

Lou kost - šta to, zapravo, znači

"Menadžment E Srbije trudi se da što bolje deluje na tržištu, ta kompanija mora da posluje efikasno i ako je procena menadžmenta da usled nekih promena treba da otpusti 30 ljudi, ja se u to svakako ne bih mešala. Jedino je važno da Er Srbija posluje pozitivno i nadam se da će iz godine u godinu poslovati sve bolje", rekla je premijerka.

Poredeći način rada lou kost kompanija i “Er Srbije' u saopštenju se navodi i podatak da ”Er Srbija” ima vrhunski Premium salon na Aerodromu “Nikola Tesla” u Beogradu, najbolji na Balkanu, dok lou kost tako nešto po pravilu nemaju, kao i sopstveni program za česte putnike , Air Serbia Etihad Guest program s više od 110.000 članova do sada, koji gostima pruža čitav spektar mogućnosti za ekonomičnije putovanje i bolje ukupno iskustvo putovanja.

"Lou kost kompanije nemaju ovakvu vrstu programa. Na kraju, lou kost kompanije lete od tačke A do tačke B (point-to-point), dok kod Er Srbije možete da kupite karte za putovanja do 42 destinacije preko čvorišta u Beogradu, kao i do stotina drugih destinacija, koje su dostupne posredstvom Er Srbija kod-šer partnera. Dakle, Er Srbija ne može nikako da se transformiše u lou kost kompaniju", piše u saopštenju.

Kompanija navodi da se u "Er Srbiji" dešava niz promena čiji je cilj da se postigne ekonomičnije poslovanje, veće uštede i povećanje profitabilnosti u jednoj veoma konkurentnoj industriji sa mnogo izazova, sa čime se suočavaju sve svetske avio-kompanije.

Takođe se navodi i da "Er Srbija" iz godine u godinu beleži stabilan rast, iako posluje na veoma izazovnom tržištu - sa snažnom konkurencijom, izrazito sezonalnim karakterom poslovanja (najviše posla je tokom letnjih meseci, dok je broj gostiju manji tokom zimskog perioda), stalnim fluktuacijama na tržištu goriva, ali se i pored svega navedenog, raste i razvija se.