Potrošači u Srbiji Najviše žalbi na obuću i mobilne telefone
MONDO, Lana Stošić 

Od ukupnog broja prigovora potrošača, oko 20 odsto njih žalilo se na kvalitet obuće, 12 odsto na mobilne telefone, slede usluge kao što su struja, voda i gas sa ućešćem od 7,8 odsto, zatim računari i IT oprema 5,6 odsto, kaže pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacije Vesna Novaković.

"Potrošači su se žalili i na telekomunikacione usluge, belu tehniku, odeću i nameštaj", rekla je Novaković.

Najveći broj predmetnih prigovora, prema njenim rečima, odnosio se na nesaobraznost robe i usluga, nepoštovanje prava potrošača u postupku reklamacije, neizdavanje i visinu računa, isporuku robe i garanciju.

Da li ste i vi žrtva? (ANKETA)

Ona je rekla da je resorno ministarstvo od 2008. godine, od kada se projektno finansiraju udruženja potrošača, za podršku njihovog rada izdvojilo milion evra.

Novaković je ocenila da je dosta urađeno na žaštiti prava potrošača u Srbiji i da se ulaže u regionalne organizacije potrošača, kako bi građani u celoj Srbiji mogli lakše da traže savet i pomoć.

"Radićemo i edukaciju trgovaca, kako bi im olakšali poslovanje i pomogli da bolje primenju zakonske norme", rekla je ona i dodala da je cilj das e još više podigne nivo zaštite potrošača u Srbiji.

Novaković je istakla i da je tvining projekat EU "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji" treći po redu, koji EU ulaže u Srbiju u oblasti zaštite potrošača. Projekat će, kako je dodala, trajati dve godine, a vredan je 1.425.000 evra.

"Cilj je dalje unapređenje sistema zaštite potrošača, efikasnije vođenje pregovora iz te oblasti i pristupanje države EU", rekla je ona.