Radovi na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta počeli su danas na Železničkoj stanici u Zemunu, a svečanom početku tih radova prisustvovala je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.
Trilateralni projekat modernizacije železničke pruge Beograd - Budimpešta, prvi je prekogranični projekat u okviru okviru saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina.
Kinezi su obezbedili kredit i posao izgradnje za svoje firme, a novac će vratiti i modernu prugu dobiti građani Mađarske i Srbije. Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je oko dve milijarde dolara.
Premijerka Srbije Ana Brnabić je istakla da projekat modernizacije pruge Beograd - Budimpešta pokazuje na još jedan način kako se pametno strateški razvija Srbija.
"Zato što smo krenuli konačno u brzu izgradnju koridora 10 i 11. Juče je potpisan ugovor za autoput Preljina - Požega, i sada kako završavamo Koridor 10, nastavljamo Koridor 11", rekla je ona.
Ministarska saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović je rekla da je ovo najveći projekat trenutno u Evropi po vrednosti i najveći pojedinačni projekat po vrednosti u Srbiji, i istakla da je u poslednje tri godine modernizovano 250 kilometara pruga, nabavljeni novi vozove, veći je broj putnika i veće količine prevezenog tereta.
U okviru projekta, prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd Centar - Stara Pazova.
Na delu pruge Beograd Centar-Stara Pazova biće kompletno rekonstruisana i modernizovana građevinska i elektrotehnička infrastruktura da bi vozovi od Beograda do Batajnice mogli da idu brzinom do 120 kilomatera na sat, a od Batajnice do Stare Pazove i do 200 kilometara na sat.
Na deonici od Beograda do Stare Pazove, dužine 34,5 kilometra, radove će izvoditi koneske kompanije "China Railways Inrternational" i CCCC (China Communications Construction Company), a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.
IMAĆEMO SVE ŠTO I EVROPA
Direktor firme Infrastruktura Železnice Srbije, Miroljub Jevtić, rekao je danas da će prva deonica pruge Beograd - Budimpešta, Beograd Centar - Stara Pazova, delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju i na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.
Na početku radova na modernizaciji prve brze bruge u stanici Zemun, Jevtić je naveo da će prva deonica Beograd Centar - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara biti izgrađena u narednih 36 meseci.
"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", kaže Jevitić koji je zahvalio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije na naporima uloženim u to da se ovaj projekat realizuje.
Naveo je da je deonicu Beograd Centar - Stara Pazova projektovao Saobraćajni institut CIP, a da je usaglašen sa propisima EU.
Objasnio je da na pruzi neće biti pružnih prelaza, odnosno mesta ukrštanja pruge i puta, već nadvožnjaka i podvožnjaka, a mašinovođe će imati kabinsku signalizaciju.
Dodao je i da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na autoputu.
BRISEL ISTRAŽUJE SRPSKO-MAĐARSKU PRUGU
U ponedeljak je portparol EU komisije Maja Kocijančić saopštila da su u Briselu i i mnogim pojedinačnim zapadnim članicama EU zabrinuti su zbog istočnoevropske incijative Kine.
Saopšteno je da Evropska komisija razmatra i da li je projekat pruge Beograd - Budimpešta u skladu s pravilima EU.
Radi se o tome, kako su ranije preneli izvori u Evropskoj komisiji, da se utvrdi da li se kinesko ulaganje u mađarsku deonicu buduće brze pruge Beograd - Budimpešta u potpunosti uklapa u propise EU koji nalažu da za takve investicije moraju biti objavljeni javni tenderi koji garantuju da će poslove dobiti najkonkurentniji ponuđač, a ne onaj koga odredi Vlada.
Mađarska vlada je saopštila da će uskoro objaviti takav tender za deo pruge u Mađarskoj, pošto je ona članica EU.
O tome čitajte...
"Ja sam Crnogorac, srpski pravoslavac": Mirotića pitali da li je Španac, objasnio im sve do detalja!
"Šta kada Pešić ode, a povuku se Jokić, Bogdanović i Micić?": Nebojša Čović se plaši da uskoro neće biti dobro
Srbija više nema majstora kakav je bio Zvezdin Cune! Tragedija zauvek zaustavila novog Genija, svaki Božić zato boli
Partizan doveo Blagojevića da napravi "čistku" u ekipi: Skupi su, ne donose mnogo i odmah mogu da odu!
Golom nas odveo na Euro, a sad vozi traktor! Posetili smo Dragana (42), legendu koju ste zaboravili!