Radovi na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta počeli su danas na Železničkoj stanici u Zemunu, a svečanom početku tih radova prisustvovala je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.

Trilateralni projekat modernizacije železničke pruge Beograd - Budimpešta, prvi je prekogranični projekat u okviru okviru saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina.

Kinezi su obezbedili kredit i posao izgradnje za svoje firme, a novac će vratiti i modernu prugu dobiti građani Mađarske i Srbije. Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je oko dve milijarde dolara.

Premijerka Srbije Ana Brnabić je istakla da projekat modernizacije pruge Beograd - Budimpešta pokazuje na još jedan način kako se pametno strateški razvija Srbija.

"Zato što smo krenuli konačno u brzu izgradnju koridora 10 i 11. Juče je potpisan ugovor za autoput Preljina - Požega, i sada kako završavamo Koridor 10, nastavljamo Koridor 11", rekla je ona.

Ministarska saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović je rekla da je ovo najveći projekat trenutno u Evropi po vrednosti i najveći pojedinačni projekat po vrednosti u Srbiji, i istakla da je u poslednje tri godine modernizovano 250 kilometara pruga, nabavljeni novi vozove, veći je broj putnika i veće količine prevezenog tereta.

U okviru projekta, prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd Centar - Stara Pazova.

"Biće sve OK, EU ne koči prugu do Budimpešte"



Na delu pruge Beograd Centar-Stara Pazova biće kompletno rekonstruisana i modernizovana građevinska i elektrotehnička infrastruktura da bi vozovi od Beograda do Batajnice mogli da idu brzinom do 120 kilomatera na sat, a od Batajnice do Stare Pazove i do 200 kilometara na sat.

Na deonici od Beograda do Stare Pazove, dužine 34,5 kilometra, radove će izvoditi koneske kompanije "China Railways Inrternational" i CCCC (China Communications Construction Company), a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.

IMAĆEMO SVE ŠTO I EVROPA

Direktor firme Infrastruktura Železnice Srbije, Miroljub Jevtić, rekao je danas da će prva deonica pruge Beograd - Budimpešta, Beograd Centar - Stara Pazova, delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju i na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Na početku radova na modernizaciji prve brze bruge u stanici Zemun, Jevtić je naveo da će prva deonica Beograd Centar - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara biti izgrađena u narednih 36 meseci.

"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", kaže Jevitić koji je zahvalio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije na naporima uloženim u to da se ovaj projekat realizuje.

Naveo je da je deonicu Beograd Centar - Stara Pazova projektovao Saobraćajni institut CIP, a da je usaglašen sa propisima EU.

Objasnio je da na pruzi neće biti pružnih prelaza, odnosno mesta ukrštanja pruge i puta, već nadvožnjaka i podvožnjaka, a mašinovođe će imati kabinsku signalizaciju.

Dodao je i da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na autoputu.

BRISEL ISTRAŽUJE SRPSKO-MAĐARSKU PRUGU

U ponedeljak je portparol EU komisije Maja Kocijančić saopštila da su u Briselu i i mnogim pojedinačnim zapadnim članicama EU zabrinuti su zbog istočnoevropske incijative Kine.

Saopšteno je da Evropska komisija razmatra i da li je projekat pruge Beograd - Budimpešta u skladu s pravilima EU.

Radi se o tome, kako su ranije preneli izvori u Evropskoj komisiji, da se utvrdi da li se kinesko ulaganje u mađarsku deonicu buduće brze pruge Beograd - Budimpešta u potpunosti uklapa u propise EU koji nalažu da za takve investicije moraju biti objavljeni javni tenderi koji garantuju da će poslove dobiti najkonkurentniji ponuđač, a ne onaj koga odredi Vlada.

Mađarska vlada je saopštila da će uskoro objaviti takav tender za deo pruge u Mađarskoj, pošto je ona članica EU.

O tome čitajte...

Pruga Beograd - Budimpešta pod lupom Brisela