Vučić je, gostujući na RTS-u, iznao detaljne podatke o dogovoru sa francuskom kompanijom Vansi, koja će za koncesioni ugovor na 25 godina, odmah, na osnovu koncesione naknade, uplatiti 501 milion evra, od čega 417 miliona ide državi, a 84 građanima, malim koncesionarima.
"Mi smo pre godinu i po krenuli u veoma trarsnparentan, otvoren i pošten proces davanja koncesije na samo 25 godina. Doneli smo odluku posle neuspele privatizacije Telekoma, za koju me još uvek duša boli što sam podlegao političkim pritiscima, jer je trebalo da izguram ono što je bolje za zemlju, a ne da slušam savete neznalica", objasnio je on.
Podsetio je da je kao pravni i finansijski savetnik za proces davanja koncesije za aerodrom izabrana velika svetska kompanija "Lazar".
"U njoj radi Božidar Djelić. Ne znam kako su mogli da ga prime, ali toliko o tome koliko je to prijateljska kompanija nama. Međutim, ona je jedna od tri najdominantnije u svetu", ukazao je Vučić.
Rekao je da je na početku procesa govorio da ćemo moći da računamo na koncesionu naknadu u visini između 300 i 350 miliona evra, a da 2012. nije bilo moguće da bude više od 40 miliona.
"Danas smo dobili 501 miliona evra. To je svota koju nismo mogli ni da sanjamo. Dobićemo u narednih 25 godina 228 miliona evra, odnosno prosečno devet miliona evra na godišnjem nivou tokom koncesionog ugovora na osnovu koncesione takse. Pored toga, dogovorene su investicije u visini od 732 miliona evra", objasnio je Vučić dodajući da su potrebna dubinska rekonstrukcija postojeće piste, kao i "umetnuta" pista, jer neprestano raste broj putnika.
Na kritike "stručnjaka" iz bivšeg režima, da ugovor ne valja i da je trebalo Srbija sama da upravlja aerodromom zbog velikih profita, Vučić je izneo podatak da je prosečno od 2002. do 2013. godišnji profit bio oko 8,2 miliona evra.
"Puta 25 to znači da bi bio nešto više od 200 miliona evra. A mi sada dobijamo 501 miliona evra...Takođe ćemo dobiti i daljih 228 miliona evra, najmanje, jer se obaveza povećava ako imamo rast veći od pet odsto. Oni su, kada se to sve sabere, hteli da ukradu Srbiji 320 miliona evra, plus investicije. Hteli su u svoje džepove da stave i zato im Vučić smeta. Hteli su u svoje džepove da stave 1,060 milijardi evra tražeći da se zadužujemo za aerodrom. Nećemo se zaduživati, i ne dam im da pljačkaju Srbiju dodatnim kreditima, koji bi doveli do rasta javnog duga, a ja želim da pada", kazao je on.
Dodao je da nije kao prethodnici koji su pravili ugovore sa poljskim autobusima i sebi uzimali pare u džep, a dozvolili da propada Ikarbus. Na upit novinara, Vučić je ukazao da nije dobro porediti ugovor Fijata i koncesiju za aerodrom.
"Ovo je za mene najlepša pesma, koju mogu da slušam i pevam", dodao je on nastavljajući da priča o uspešnom ugovoru sa Vansijem. Ukazao je da je Srbija za aerodrom dobila mnogo vise nego zemlje u susedstvu, posebno navedeći primer Zagreba, aerodroma u zemlji članici EU, gde je aerodrom dat na 30 godina u koncesiju i to za duplo manje novca nego Srbija za 25 godina.
Vansi, prema njegovim rečima, je kompanija koja upravlja brojnim svetskim aerodromima, koji imaju mnogo više putnika nego beogradski, jedna od najuspešnijih evropskih kompanija.
"Oni će da podignu poslovanje na viši nivo, izgradiće nove terminale. Hoće da zarade više i boriće se za to. Video sam njihov biznis plan. Oni će da utrostruče profit jer bolje upravljaju, bolje znaju, a veruju u Srbiju mnogo više", rekao je Vučić.
Ukazao je da država sada više nema problema sa aerodromom i da ne mora da ubacuje državne pare. Istovremeno je kazao da će država nastaviti da vodi računa o nacionalnom prevozniku, a da Vansi računa da će 40 do 46 odsto od ukupnog broja operacija biti vezan za Er Srbiju.
"To pokazuje da računaju na nacionalnu kompaniju", istakao je on dodajući da Er Srbija dobro funkcioniše iako nijednoj kompaniji nije lako, a kao primer naveo je Lufthanzin Er Berlin. Takođe je naveo da je ugovorom zaštićen rast regionalnih aerodroma Niš, Kraljevo, Ponikve, za koje ćemo imati pravo da ih dalje razvijamo.
Istovremeno je ukazao da u Nišu nisu razumeli da sve vreme smanjuju kapacitete Beograda, jer najveći broj putnika tog aerodroma su Srbi. Uveren je da Vansi neće povećati cene za aerodromske takse, jer ne bi bilo rasta broja putnika, a njihova moć se meri brojem putnika.
Poraz Zvezde i čarke na kraju: Crveno-beli sjajno krenuli pa se skroz ugasili
Posle ovog poraza Zvezda je potonula: Efes izbacio crveno-bele iz plej-of slike, pogledajte tabelu Evrolige!
"Krenuli smo dobro, a onda se desio kolaps!": Sferopulos video dva različita tima, zato je Zvezda izgubila
Partizan pronašao novog trenera: Vraća se u Humsku čovek čiju "bombu" pamti Zvezda?
"Sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan": Šapić najavio veliku promenu od 1. januara