• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kome kupac da se žali?

Ispitivanje ispravnosti kratkotrajnog mleka, koje je krajem jula napravio Pokret za zaštitu potrošača Beograda, ponovo je rasplamsalo sukobe između dva bloka "zaštitnika kupaca" koje deluju u Srbiji - Nacionalne organizacije potrošača (NOPS) i Pokreta za zaštitu potrošača Beograda.

Ispitivanje ispravnosti kratkotrajnog mleka, koje je krajem jula napravio Pokret za zaštitu potrošača Beograda, ponovo je rasplamsalo sukobe između dva bloka "zaštitnika kupaca" koje deluju u Srbiji - Nacionalne organizacije potrošača (NOPS) i Pokreta za zaštitu potrošača Beograda.

I dok mnogi sumnjaju da se iza "fronta", u stvari, kriju lobiji koji "podmazuju" njihova istraživanja, oni čiji su interesi navodno zaštićeni, ocenjuju "Novosti", mogu samo da zaključe: ni manje zemlje, ni glasnijih organizacija za zaštitu kupaca, ni veće - obespravljenosti mušterija.

Jer, umesto da se bave položajem i pravima potrošača, ove organizacije troše energiju (i sredstva) na - međusobna prepucavanja. Pre oko pola godine, okidač je bio "desetodnevni bojkot". Tada je NOPS pozvao kupce da se klone trgovina, zbog stalnog rasta cena, ali se Pokret potrošača, kao i "treća struja", Asocijacija potrošača Srbije, nisu složile sa akcijom.

U analizi Pokreta potrošača Beograda, podsetimo, od 13 ispitanih uzoraka pasterizovanog mleka sa 2,8 odsto mlečne masti, norme nisu ispunili proizvođači iz Kragujevca, Guče, Pančeva i Kovina, dok je "Imlekovo" mleko najboljeg kvaliteta. Osim pogođenih mlekara, odmah se oglasio i NOPS. U ovoj organizaciji smatraju da metodologija Pokreta potrošača nije dobra, baš kao ni "rangiranje proizvoda".

Za razliku od NOPS, koji retko vrši bilo kakva istraživanja, Pokret potrošača redovno ispituje kvalitet namirnica na beogradskom tržištu i obaveštava kupce o rezultatima.

"U istraživanjima Pokreta često izostaju prava laboratorijska ispitivanja, pod propisanim uslovima", opominje Milić Marković, predsednik NOPS. A nove inspekcije Ministarstva poljoprivrede utvrdile da su proizvodi "prozvanih" mlekara dobrog kvaliteta.

Marković smatra da su u igri, verovatno, i neki drugi "ulozi".

"Moguće je da je Pokret pod uticajem nekih proizvođača. Mi se, na primer, poučeni evropskim iskustvima, borimo protiv toga da na proizvodima piše "ekstra" kvalitet, da se oni tako rangiraju", dodaje Marković.

S druge strane, Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Beograda, kaže da je iznenađen komentarima i zamerkama koje stižu iz NOPS. Prema njegovim rečima, simptomatično je što Pokret za deset godina rada nije naišao na ovako oštre reakcije.

"Zapanjen sam neodgovornošću i proizvoljnošću ocene koja je izneta ", kaže Bogosavljević.

"Među nama odavno postoje nesuglasice oko pristupa istraživanju. U NOPS postoje tri-četiri modela ocenjivanja kvaliteta, a mi već deset godina sprovodimo program koji se razlikuje od njihovog", dodaje on.

Bogosavljević ističe da nijedna kritika nije upućena Pokretu za zaštitu potrošača Beograda direktno, ali dodaje da će Pokret odgovoriti na optužbe.

Lične karte

Nacionalna organizacija potrošača Srbije

- Osnovana 2004.
- Nevladina, ali je finansira Ministarstvo trgovine i usluga
- Čine je 33 organizacije iz cele države, od čega dve beogradske - "Novi Beograd" i "Hram"
- Pokrenuli akcije "Desetodnevni bojkot", od 17. do 27. marta, i "SMS potrošač", obe naišle na kritike javnosti
- Poslednje istraživanje objavljeno 26. februara

Pokret za zaštitu potrošača Srbije

- Osnovan 1991.
- Nevladina i neprofitna organizacija, istraživanja finansiraju Privredna komora Beograda i Ministarstvo trgovine
- Sarađuju sa Ministarstvom poljoprivrede i veterinarskom inspekcijom
- Redovno vrše ispitivanje kvaliteta namirnica na beogradskom tržištu i informišu kupce o rezultatima

Svi pokreti za zaštitu potrošača morali bi uskoro da stanu pod jedan kišobran, jer Evropsko udruženje potrošača želi da pregovara samo sa jednom asocijacijom iz jedne države. U NOPS kažu da su više puta pozivali beogradski Pokret da se ujedine, ali su ostali bez odgovora. Isto tvrdi i Petar Bogosavljević. Poslednju reč, po svemu sudeći, daće Ministarstvo trgovine i usluga.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image