Deonica Lajkovac - Ljig je duga 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija Šandong hajspid (Shandong Hi-speed Group).

Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac - Ljig i na tunelu je domaća firma Energoprojekt Niskogradnja.

Predsednik Vučić je ovom prilikom najavio da će kompletan autoput od Obrenovca do Čačka na Koridoru 11 biti završen pre kraja ove godine.

Vučić je rekao da će sledeće godine, takođe, biti završena i deonica od Surčina do Obrenovca, tako da će ceo autoput od Beograda od Čačka biti kompletiran.

Ostaje, kaže, da se izgradi deonica Preljina - Požega, a već su počeli pregovori sa Kinezima za najtežu i najskuplju deonicu - od Požege do Boljara, na granici sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara zašto taj autoput ne ide preko Zlatibora, Vučić je rekao da bi u toj varijanti njegova gradnja bila za 500 miliona evra skuplja.

Dodao je da će svakako autoput prema Crnoj Gori jednim krakom povezati i Užice i Zlatibor, kao i da će se graditi veza sa Republikom Srpskom, do Kotromana.

"Ali, moramo da razvijamo i jugozapadni deo Srbije, gde je predviđena trasa od Požege do Boljara, preko Duge Poljane", naglasio je Vučić.

Dodao je i da je Energoprojektu poručio da će imati posla više nego ikada ako hoće da prave ozbiljnu firmu.

TUNEL, PLUS 16 MOSTOVA

Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine, a probijanjem leve cevi završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovoljnih geoloških uslova.

Pripremni radovi su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015. godine.

Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama.

Od Beograda do Čačka za sat do kraja 2017.

Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrukcija i petlja Ljig.Na trasi će biti izmešteno 10 lokalnih puteva, izgrađeno 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona.

Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase.

Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.

Obilasku radova i probijanju tunela, u dužini od oko 950 metara, prisustvovala je i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, direktor Koridora Srbije Zoran Babić i ambasador Kine, Li Mančang.