Probijen tunel Brancic na Koridor 11.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Pao i Brančić: Probijen najduži tunel na K11

Izvor MONDO/Agencije
Izvor MONDO/Agencije

I leva cev tunela "Brančić", na deonici Lajkovac - Ljig tzv. Koridora 11, probijena je danas, a svečanom činu prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandra Vučića.

Deonica Lajkovac - Ljig je duga 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija Šandong hajspid (Shandong Hi-speed Group).

Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac - Ljig i na tunelu je domaća firma Energoprojekt Niskogradnja.

Predsednik Vučić je ovom prilikom najavio da će kompletan autoput od Obrenovca do Čačka na Koridoru 11 biti završen pre kraja ove godine.

Spasavanje života

Vučić je naveo da su ovo prvi veliki radovi nakon 50 godina koji će omogućiti da ljudi vide koliko je Srbija lepa. "Ovi putevi će da spasu živote, jer mnogo ljudi gubimo na Ibarskoj magistrali. Otvaranje autoputeva je prilika i za investitore, da u svim delovima gde prolazi put bude više posla, investicija i veći standard", rekao je Vučić. Predsednik Srbije posebno se zahvalio radnicima koji su radili u veoma teškim uslovima, ali koji sada mogu reći da su "gradili budućnost Srbije".

Vučić je rekao da će sledeće godine, takođe, biti završena i deonica od Surčina do Obrenovca, tako da će ceo autoput od Beograda od Čačka biti kompletiran.

Ostaje, kaže, da se izgradi deonica Preljina - Požega, a već su počeli pregovori sa Kinezima za najtežu i najskuplju deonicu - od Požege do Boljara, na granici sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara zašto taj autoput ne ide preko Zlatibora, Vučić je rekao da bi u toj varijanti njegova gradnja bila za 500 miliona evra skuplja.

Dodao je da će svakako autoput prema Crnoj Gori jednim krakom povezati i Užice i Zlatibor, kao i da će se graditi veza sa Republikom Srpskom, do Kotromana.

"Ali, moramo da razvijamo i jugozapadni deo Srbije, gde je predviđena trasa od Požege do Boljara, preko Duge Poljane", naglasio je Vučić.

Dodao je i da je Energoprojektu poručio da će imati posla više nego ikada ako hoće da prave ozbiljnu firmu.

TUNEL, PLUS 16 MOSTOVA

Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine, a probijanjem leve cevi završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovoljnih geoloških uslova.

Pripremni radovi su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015. godine.

Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama.

Od Beograda do Čačka za sat do kraja 2017.

Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrukcija i petlja Ljig.Na trasi će biti izmešteno 10 lokalnih puteva, izgrađeno 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona.

Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase.

Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.

Obilasku radova i probijanju tunela, u dužini od oko 950 metara, prisustvovala je i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, direktor Koridora Srbije Zoran Babić i ambasador Kine, Li Mančang.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

brane121

Težak dan za pljuvače. ...

Genije

Sreca sto je i on dosao. Kako bez njega da prodje

Zvezda zauvek!

Samo nek se gradi...vlasti se smenjuju,pricaju svasta,ali bar nesto opipljivo i korisno neka ostane posle njih

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

loader